Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów/montaż separatora C20NE vectra

Demontaż

1. Odkręcamy opaska (kolor czerwony) i zdejmujemy gumowy wąż.

Zdejmujemy przewody WN ze swiec (tego najbliżej rozdzielacza nie ma potrzeby zdejmować).

    Odkręcamy osiem śrub (kolor żółty)

2. Zdejmujemy pokrywę zaworów i usuwamy starą uszczelkę.

    Czyścimy krawędzie z resztek oleju.

3. Z pokrywy odkręcamy dwie śruby trzymające “odpowietrznik” *.

4. Jeżeli był już kiedyś montowany separator, to go usuwamy                                       (u mnie o dziwo był 😀 ) *.

5. W ramach konserwacji i czyszczenia, zalewamy wszystko naftą i po chwili czyścimy szmatką *.

6. Wkładamy nowy separator i zakładamy “odpowietrznik” *.

7. Zakładamy nową uszczelkę na pokrywę (wypustki na obwodzie otworów śrub idealnie pasują do otworów w uszczelce, co znacznie ułatwia montaż). Następnie całość skręcamy. i podpinamy węże i przewody.

NIE WOLNO BARDZO MOCNO DOKRĘCAĆ POKRYWY !!!                                    (jeżeli dobrze pamiętam to 60 Nm)

Skutkuje to bowiem tym, że zmiażdżona uszczelka bardzo szybko przestaje spełniać swoje zadanie i zaczyna się znowu pocić.

8. Nie jest to konieczne, ale zalecam od razy wyczyścić również wszystkie węże i silniczek krokowy, co pozwoli na dłuższe bezawaryjne działanie i docenienie zalet separatora.

 * czynności wymagane jedynie przy zakładaniu separatora                              

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.                                                              Życzę miłej zabawy.