Demontaż
1. Odkręcamy opaska (kolor czerwony) i zdejmujemy gumowy wąż.
Zdejmujemy przewody WN ze swiec (tego najbliżej rozdzielacza nie ma potrzeby zdejmować).
Odkręcamy osiem śrub (kolor żółty)
2. Zdejmujemy pokrywę zaworów i usuwamy starą uszczelkę.
Czyścimy krawędzie z resztek oleju.
3. Z pokrywy odkręcamy dwie śruby trzymające “odpowietrznik” *.
4. Jeżeli był już kiedyś montowany separator, to go usuwamy (u mnie o dziwo był 😀 ) *.
5. W ramach konserwacji i czyszczenia, zalewamy wszystko naftą i po chwili czyścimy szmatką *.
6. Wkładamy nowy separator i zakładamy “odpowietrznik” *.
7. Zakładamy nową uszczelkę na pokrywę (wypustki na obwodzie otworów śrub idealnie pasują do otworów w uszczelce, co znacznie ułatwia montaż). Następnie całość skręcamy. i podpinamy węże i przewody.
NIE WOLNO BARDZO MOCNO DOKRĘCAĆ POKRYWY !!! (jeżeli dobrze pamiętam to 60 Nm)
Skutkuje to bowiem tym, że zmiażdżona uszczelka bardzo szybko przestaje spełniać swoje zadanie i zaczyna się znowu pocić.
8. Nie jest to konieczne, ale zalecam od razy wyczyścić również wszystkie węże i silniczek krokowy, co pozwoli na dłuższe bezawaryjne działanie i docenienie zalet separatora.
* czynności wymagane jedynie przy zakładaniu separatora
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Życzę miłej zabawy.