Po pierwsze i najważniejsze należy sprawdzić czy nie jest już zainstalowana żółta kostka w instalacji elektrycznej. Znajduje się ona za zegarkiem lub trochę poniżej niego. Oraz impulsator w zegarach.
W Vectrach bardzo rzadko znajdziemy kostke, okablowanie od przycisku do BC. Częściej znajdziemy impulsator. W Calibrach są przypadki, ale rzadko że nie ma kostki i okablowania od przycisku do BC.

Jeśli kostka i impulsator znajduje się w naszym samochodzie to połowa sukcesu. Jeśli nie to mamy trochę więcej pracy.
Podłączenie komputera pokładowego (BC), polega na zainstalowaniu go w miejscu zegarka i dokonaniu wszelkich podłączeń zgodnie ze schematem na dole strony.
Wejścia w tablicy zegarów znajdują się w 16 pinowym złączu. W przypadku braku impulsatora i ścieżki doprowadzającej zasilanie do niego, podpinamy się bezpośrednio do niego.

Podłączenia dokonujemy także w złączu 6 pinowym (kostka widoczna na zdjęciu) koło ECU (pin 6 BC pod pin 6 złącza i pin 24 BC po pin 5 złącza) w przypadku C20NE i C20XE.Sa tam puste miejsca, można wsunąć nowe przewody w otwory.
W przypadku C16NZ, C18NZ, i X16SZ schemat mówi o jednym pinie. Postepujemy jednak jak w silnikach wyżej.


W przypadku braku impulsatora potrzebny nam będzie nowy, widac go na zdjęciu.Można stosować impulsatory z każdej Vectry, Calibry, Astry i Omegi A.

W przypadku braku impulsatora seryjnie, nalezy zrobić tarcze która poda fotodiodzie w impulsatorze sygnały.
Tak wygląda tarcza wewnątrz bez znaków dla impulsatora.

A tak wygląda wykonana tarcza dla impulsatora. Wykonujemy ja naklejając srebrną błyszczącą naklejkę. I malujemy równej szerokości pola czarne, pozostawiając miedzy nimi równej szerokości pola srebrne.(8 pól srebrnych i 8 pól czarnych)

Podłączenia: pin środkowy to sygnał do pinu 21 w BC.Pin z prawej strony to + z bezp. np. 22 Pin z lewej to masa.Dokonujemy ich w przypadku braku fabrycznego zasilania dla impulsatora w zegarach.

Wycinamy miejsce pod przycisk zostawiając część materiału aby przycisk nie miał zbyt dużego luzu i nie wpadał do wewnątrz.


Rozmieszczenie pinów w żółtej kostce.
Wyjaśnienie.
ECU pin 32 to 5 pin w kostce obok ECU ze zdjęcia powyżej, oraz ECU pin 37 to 6 pin w kostce obok ECU ze zdjęcia powyżej.
ALDL D – pin 9 i ALDL – pin 10 – to piny w kostce złącza diagnostycznego pod maska gdzie zczytujemy błędy silnika.Można pominąć ta operacje jeśli nie mamy zamiaru programować pamięci BC urządzeniem TECH.

Pomocniczy schemat przebiegu przewodów od przycisku do żółtej kostki.
