roczniki 1995-1999, silniki X16SZR, X16XEL, X18XE, X20XEV, X25XE
Kiedy w układzie zapłonowym i wtryskowym wystąpi uszkodzenie, to zaczyna świecić się żółta lampka kontrolna w zestawie wskaźników. Jednocześnie urządzenie sterujące przełącza się na tryb pracy awaryjnej i zapamiętuje usterkę. Po wyłączeniu silnika można wywołać kod usterki z pamięci. W tym celu warsztaty stosują komputer serwisowy Tech 2. Istnieje jednak możliwość samodzielnego odczytu błędów, bez jego użycia. Aby to zrobić, należy zmostkować dowolnym przewodem odpowiednie styki w gniazdku diagnostycznym.
•Pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest wyłączenie zapłonu.
•Wywołanie kodów usterek z pamięci odbywa się w gniazdku wtykowym tzw. OBD2 -złącze diagnostyczne dla potrzeb produkcji i serwisu), które znajduje się pod zaślepką, pomiędzy fotelami kierowy i pasażera.


•W celu uaktywnienia pamięci należy zewrzeć styki 5 i 6. Numeryczne oznaczenie ich jest podane na obudowie gniazda.

•Aby zewrzeć styki, należy w miejsca 5 i 6 włożyć przewód – mostek. Styki te muszą pozostawać zwarte na czas wyświetlania kodów usterek przez lampkę kontrolną.
Uwaga! Styki są bardzo delikatne i łatwo je zgiąć. Ponadto nieumiejętne zwarcie styków doprowadzi w efekcie do powstania niepewnego kontaktu, który może później zakłócić funkcjonowanie pamięci usterek. Dlatego mostkowanie należy wykonać bardzo starannie. Nie wolno zwierać pinów w innej konfiguracji, niż podana na rysunku (tj. 5 i 6), ponieważ istnieje niebezpieczeństwo zwarcia w instalacji.
• Następnie należy włączyć zapłon. Żółta lampka kontrolna “check engine” zaczyna wtedy błyskać, przekazując kody usterek.
• Po przekręceniu stacyjki następuje jedno krótkotrwałe zapalenie się kontrolki “check engine”, po czym następuje właściwy kod błędu.
•Na przykład kod 0101: dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i jeden błysk, przerwa 1s, dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa 1s, 1 błyśnięcie lampki **********_*_**********_* dalej, kod 0115 wyświetlony będzie następująco: **********_*_*_*****
Uwaga! W przypadku, kiedy w pamięci sterownika znajduje się kilka usterek, kody wyświetlane są w kolejności – narastająco numerycznie.
•Po zczytaniu błędów należy wyłączyć zapłon.
•Nasadzić zaślepkę na gniazdo wtykowe oraz nałożyć pokrywę maskującą.
•Zapamiętany kod jest automatycznie kasowany, kiedy usterka ta nie wystąpiła już więcej po 30 powtarzających się uruchomieniach silnika (prędkość rozruchu powyżej 450 obr/min). Jeżeli istnieje konieczność natychmiastowego skasowania błędu z pamięci sterownika, np. zaraz po naprawie, należy odłączyć akumulator na kilkadziesiąt sekund. Uwaga! nie zawsze odłączenie akumulatora spowoduje skasowanie błędu.
Sprawdzanie
Kod usterki informuje, w którym obszarze układu zapłonowego i wtryskowego należy poszukiwać uszkodzenia. Dla dokładniejszego określenia rodzaju usterki jest potrzebny wyczerpujący katalog kodów. Ponadto do niektórych kontroli są potrzebne specjalne przyrządy diagnostyczne, którymi użytkownik samochodu na ogół nie dysponuje. Dlatego poniżej podano tylko kilka ogólnych wskazówek dotyczących diagnostyki układu. Dokładniejszą diagnostykę powinno się zlecić do ASO.
Uwaga! Jeżeli lampka kontrolna wyświetli kod wskazujący na przykład na uszkodzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej, to usterka może się również znajdować wewnątrz urządzenia sterującego. Lokalizację usterki można wykonać, wymieniając czujnik lub prowadząc dalsze badania przyrządami diagnostycznymi (w warsztacie).
•W tym celu należy odłączyć przewód elektryczny. Sprawdzić poprawność styku w złączu, usunąć korozję. Sprawdzić umocowanie końcówki przewodu.
•Sprawdzić rezystancję elementu, wskazanego jako uszkodzony. Zmierzoną wartość porównać z wartością zadaną. Przy niskich rezystancjach należy uwzględniać dokładność pomiaru i rezystancję wewnętrzną miernika.
Kod | Opis kodu |
0100 | Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza |
0101 | Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza |
0102 | Sygnał z przepływomierza powietrza za niski |
0103 | Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki |
0104 | Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza – usterka pojawia się okresowo |
0105 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP |
0106 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP |
0107 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP |
0108 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP |
0109 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP |
0110 | Czujnik temperatury powietrza zasysanego |
0111 | Czujnik temperatury powietrza zasysanego |
0112 | Czujnik temperatury powietrza zasysanego – sygnał za niski |
0113 | Czujnik temperatury powietrza zasysanego – sygnał za wysoki |
0114 | Czujnik temperatury powietrza zasysanego – usterka pojawia się okresowo |
0115 | Czujnik temperatury silnika |
0116 | Czujnik temperatury silnika |
0117 | Czujnik temperatury silnika – sygnał za niski |
0118 | Czujnik temperatury silnika – sygnał za wysoki |
0119 | Czujnik temperatury silnika – usterka pojawia się okresowo |
0120 | Czujnik położenia przepustnicy |
0121 | Czujnik położenia przepustnicy |
0122 | Czujnik położenia przepustnicy – zwarcie do masy |
0123 | Czujnik położenia przepustnicy – zwarcie do plusa zasilania |
0124 | Czujnik położenia przepustnicy – usterka pojawia się okresowo |
0125 | Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
0126 | Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
0129 | Nieprawidłowe działanie zaworu EGR |
0130 | Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l |
0131 | Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za niski – mieszanka za uboga |
0132 | Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za wysoki – mieszanka za bogata |
0133 | Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l zmienia się za wolno – sonda zestarzona |
0134 | Regulacja poza zakresem /’brak sygnału sondy ? l |
0135 | Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l |
0136 | Sygnał sondy ? 2 za wysoki |
0137 | Sygnał sondy ? 2 za niskie |
0138 | Napięcie w obwodzie sondy ? 2 za wysokie – zwarcie do plusa zasilania |
0139 | Sygnał sondy ? 2 zmienia się za wolno – sonda zestarzona |
0140 | Brak sygnału sondy ? 2 |
0141 | Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 |
0142 | Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3 |
0143 | Sygnał sondy ? 3 za niskie |
0144 | Napięcie w obwodzie sondy ? 3 za wysokie – zwarcie do plusa zasilania |
0145 | Sygnał sondy ? 3 zmienia się za wolno – sonda zestarzona |
0146 | Brak sygnału sondy ? 3 |
0147 | Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 |
0150 | Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2 |
0151 | Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za niski – mieszanka za uboga |
0152 | Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za wysoki -mieszanka za bogata |
0153 | Sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno – sonda zestarzona |
0154 | Brak sygnału sondy ? l (rząd cylindrów 2) |
0155 | Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l (rząd cylindrów 2) |
0156 | Nieprawidłowy sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) |
0157 | Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za niski |
0158 | Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za wysoki |
0159 | Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno – sonda zestarzona |
0160 | Brak sygnału sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) |
0161 | Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) |
0162 | Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) |
0163 | Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za niski |
0164 | Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za wysoki |
0165 | Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno – sonda zestarzona |
0166 | Brak sygnału sondy ?3 (rząd cylindrów 2) |
0167 | Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) |
0170 | Nieprawidłowy skład mieszanki – mieszanka za uboga lub za bogata |
0171 | Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń |
0172 | Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń |
0173 | Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) – mieszanka za uboga lub za bogata |
0174 | Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2) |
0175 | Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2) |
0176 | Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki |
0177 | Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki |
0178 | Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki – sygnał za niski |
0179 | Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki – sygnał za wysoki |
0180 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A |
0181 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A |
0182 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A – sygnał za niski |
0183 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A – sygnał za wysoki |
0184 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A – usterka pojawia się okresowo |
0185 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B |
0186 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B |
0187 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B – sygnał za niski |
0188 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B – sygnał za wysoki |
0189 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B – usterka pojawia się okresowo |
0190 | Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy |
0191 | Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy |
0192 | Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – sygnał za niski |
0193 | Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – sygnał za wysoki |
0194 | Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – usterka pojawia się okresowo |
0195 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego |
0196 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego |
0197 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego – sygnał za niski |
0198 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego – sygnał za wysoki |
0199 | Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego – usterka pojawia się okresowo |
0200 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza |
0201 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l |
0202 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2 |
0203 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3 |
0204 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4 |
0205 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 5 |
0206 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 6 |
0207 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 7 |
0208 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 8 |
0209 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 9 |
0210 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 10 |
0211 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 11 |
0212 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 12 |
0213 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego l |
0214 | Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego 2 |
0215 | Uszkodzenie elektromagnesu wyłączania silnika – zaworu odcinającego |
0216 | Uszkodzenie w układzie wyznaczania kąta wyprzedzenia wtrysku |
0217 | Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę silnika |
0218 | Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę skrzyni biegów |
0219 | Przekroczono maksymalne dopuszczalne obroty silnika |
0220 | Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B |
0221 | Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B |
0222 | Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B sygnał za niski |
0223 | Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B – sygnał za wysoki |
0224 | Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B – usterka pojawia się okresowo |
0225 | Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia |
0226 | Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia |
0227 | Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia – zwarcie do masy |
0228 | Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia – zwarcie do plusa zasilania |
0229 | Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia – uszkodzenie sporadyczne |
0230 | Przekaźnik pompy paliwa |
0231 | Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa – zwarcie do masy |
0232 | Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa – zwarcie do plusa |
0233 | Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa – usterka sporadyczna |
0235 | Czujnik ciśnienia doładowania “A” |
0236 | Czujnik ciśnienia doładowania “A” |
0237 | Czujnik ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do masy |
0238 | Czujnik ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do plusa |
0239 | Czujnik ciśnienia doładowania “A” – usterka sporadyczna |
0240 | Czujnik ciśnienia doładowania “B” |
0241 | Czujnik ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do masy |
0242 | Czujnik ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do plusa |
0243 | Czujnik ciśnienia doładowania “B” – usterka sporadyczna |
0244 | Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A” |
0245 | Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do masy lub przerwa |
0246 | Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do plusa |
0247 | Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A” |
0248 | Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “B” |
0249 | Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do masy lub przerwa |
0250 | Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do plusa |
0251 | Usterka pompy wtryskowej “A” |
0252 | Usterka pompy wtryskowej “A” |
0253 | Usterka pompy wtryskowej “A” |
0254 | Usterka pompy wtryskowej “A” |
0255 | Usterka pompy wtryskowej “A” – sporadyczna |
0256 | Usterka pompy wtryskowej “B” |
0257 | Usterka pompy wtryskowej “B” |
0258 | Usterka pompy wtryskowej “B” |
0259 | Usterka pompy wtryskowej “B” |
0260 | Usterka pompy wtryskowej “B” – sporadyczna |
0261 | Wtryskiwacz cylindra 1 – przerwa lub zwarcie do masy |
0262 | Wtryskiwacz cylindra 1 – zwarcie do plusa |
0263 | Nieprawidłowe działanie cylindra 1 |
0264 | Wtryskiwacz cylindra 2 – przerwa lub zwarcie do masy |
0265 | Wtryskiwacz cylindra 2 – zwarcie do plusa |
0266 | Nieprawidłowe działanie cylindra 2 |
0267 | Wtryskiwacz cylindra 3 – przerwa lub zwarcie do masy |
0268 | Wtryskiwacz cylindra 3 – zwarcie do plusa |
0269 | Nieprawidłowe działanie cylindra 3 |
0270 | Wtryskiwacz cylindra 4 – przerwa lub zwarcie do masy |
0271 | Wtryskiwacz cylindra 4 – zwarcie do plusa |
0272 | Nieprawidłowe działanie cylindra 4 |
0273 | Wtryskiwacz cylindra 5 – przerwa lub zwarcie do masy |
0274 | Wtryskiwacz cylindra 5 – zwarcie do plusa |
0275 | Nieprawidłowe działanie cylindra 5 |
0276 | Wtryskiwacz cylindra 6 – przerwa lub zwarcie do masy |
0277 | Wtryskiwacz cylindra 6 zwarcie do plusa |
0278 | Nieprawidłowe działanie cylindra 6 |
0279 | Wtryskiwacz cylindra 7 – przerwa lub zwarcie do masy |
0280 | Wtryskiwacz cylindra 7 – zwarcie do plusa |
0281 | Nieprawidłowe działanie cylindra 7 |
0282 | Wtryskiwacz cylindra 8 – przerwa lub zwarcie do masy |
0283 | Wtryskiwacz cylindra 8 – zwarcie do plusa |
0284 | Nieprawidłowe działanie cylindra 8 |
0285 | Wtryskiwacz cylindra 9 – przerwa lub zwarcie do masy |
0286 | Wtryskiwacz cylindra 9 – zwarcie do plusa |
0287 | Nieprawidłowe działanie cylindra 9 |
0288 | Wtryskiwacz cylindra 10 – przerwa lub zwarcie do masy |
0289 | Wtryskiwacz cylindra 10 – zwarcie do plusa |
0290 | Nieprawidłowe działanie cylindra 10 |
0291 | Wtryskiwacz cylindra 11 – przerwa lub zwarcie do masy |
0292 | Wtryskiwacz cylindra 11 – zwarcie do plusa |
0293 | Nieprawidłowe działanie cylindra 11 |
0294 | Wtryskiwacz cylindra 12 – przerwa lub zwarcie do masy |
0295 | Wtryskiwacz cylindra 12 – zwarcie do plusa |
0296 | Nieprawidłowe działanie cylindra 12 |
0300 | Układ zapłonowy – wypadanie zapłonów |
0301 | Zapłon cylindra l – wypadanie zapłonów |
0302 | Zapłon cylindra 2 – wypadanie zapłonów |
0303 | Zapłon cylindra 3 – wypadanie zapłonów |
0304 | Zapłon cylindra 4 – wypadanie zapłonów |
0305 | Zapłon cylindra 5 – wypadanie zapłonów |
0306 | Zapłon cylindra 6 – wypadanie zapłonów |
0307 | Zapłon cylindra 7 – wypadanie zapłonów |
0308 | Zapłon cylindra 8 – wypadanie zapłonów |
0309 | Zapłon cylindra 9 – wypadanie zapłonów |
0310 | Zapłon cylindra 10 – wypadanie zapłonów |
0311 | Zapłon cylindra 11 – wypadanie zapłonów |
0312 | Zapłon cylindra 12 – wypadanie zapłonów |
0320 | Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacza zapłonu |
0321 | Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacz zapłonu |
0322 | Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacza zapłonu brak sygnału |
0323 | Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacza zapłonu usterka sporadyczna |
0325 | Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1 |
0326 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 |
0327 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 – zwarcie do masy |
0328 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 – zwarcie do plusa |
0329 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 – usterka sporadyczna |
0330 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 |
0331 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 |
0332 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 – zwarcie do masy |
0333 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 – zwarcie do plusa |
0334 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 – usterka sporadyczna |
0335 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” |
0336 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” |
0337 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” – zwarcie do masy |
0338 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” – zwarcie do plusa |
0339 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” – usterka sporadyczna |
0340 | Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu |
0341 | Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu |
0342 | Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu – zwarcie do masy |
0343 | Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu – zwarcie do plusa |
0344 | Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu – usterka sporadyczna |
0351 | Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu – cylinder 1 + 4 za niskie napięcie |
0352 | Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu – cylinder 2 + 3 za niskie napięcie |
0355 | Cewka zapłonowa “E” |
0356 | Cewka zapłonowa “F” |
0357 | Cewka zapłonowa “G” |
0358 | Cewka zapłonowa “H” |
0359 | Cewka zapłonowa “I” |
0360 | Cewka zapłonowa “J” |
0361 | Cewka zapłonowa “K” |
0362 | Cewka zapłonowa “L” |
0370 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A” |
0371 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A” – za dużo impulsów |
0372 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A” – za mało impólsów |
0373 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A” – usterka sporadyczna, nierówne impulsy |
0374 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A” – brak impulsów |
0375 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” |
0376 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” – za dużo impulsów |
0377 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” – za mało impulsów |
0378 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” – usterka sporadyczna, nierówne impulsy |
0379 | Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” – brak impulsów |
0380 | Usterka w układzie świec żarowych |
0381 | Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych |
0385 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” |
0356 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” |
0387 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” – zwarcie do masy |
0388 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” – zwarcie do plusa |
0389 | Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” – usterka sporadyczna |
0400 | Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR |
0401 | Za mały przepływ w układzie EGR |
0402 | Za duży przepływ w układzie EGR |
0403 | Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie |
0404 | Uszkodzenie w układzie EGR |
0405 | Czujnik układu recyrkulacji spalin “A” – za wysoki poziom sygnału |
0406 | Czujnik układu recyrkulacji spalin “A” – zwarcie do plusa |
0407 | Czujnik układu recyrkulacji spalin “A” – przerwa lub zwarcie do masy |
0408 | Czujnik układu recyrkulacji spalin “B” – za wysoki poziom sygnału |
0410 | Uszkodzenie w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0411 | Nieprawidłowy przepływ w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0412 | Zawór sterujący “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0413 | Zawór sterujący “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0414 | Zawór sterujący “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0415 | Zawór sterujący “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0416 | Zawór sterujący “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0417 | Zawór sterujący “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0418 | Przekaźnik “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0419 | Przekaźnik “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego |
0420 | Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała |
0421 | Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała |
0422 | Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała |
0423 | Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała |
0424 | Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała |
0430 | Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała |
0431 | Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała |
0432 | Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała |
0433 | Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów ł) za mała |
0434 | Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała |
0440 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa |
0441 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa |
0442 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – nieszczelność |
0443 | Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa |
0444 | Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa |
0445 | Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa |
0446 | Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa |
0447 | Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa |
0448 | Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa – uszkodzenie zaworu |
0449 | Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa – uszkodzenie zaworu |
0450 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia |
0451 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia |
0452 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia – zwarcie do masy |
0453 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia – zwarcie do plusa |
0454 | Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia |
0455 | Usterka w układzie przechwytywania par paliwa – nieszczelność |
0460 | Czujnik poziomu paliwa |
0461 | Czujnik poziomu paliwa |
0462 | Czujnik poziomu paliwa – przerwa lub zwarcie do masy |
0463 | Czujnik poziomu paliwa – zwarcie do plusa |
0464 | Czujnik poziomu paliwa – usterka sporadyczna |
0465 | Czujnik natężenia przepływu przedmuchu |
0466 | Czujnik natężenia przepływu przedmuchu |
0467 | Czujnik natężenia przepływu przedmuchu – przerwa lub zwarcie do masy |
0468 | Czujnik natężenia przepływu przedmuchu – zwarcie do plusa |
0469 | Czujnik natężenia przepływu przedmuchu – usterka sporadyczna |
0470 | Czujnik ciśnienia spalin |
0471 | Czujnik ciśnienia spalin |
0472 | Czujnik ciśnienia spalin – przerwa lub zwarcie do masy |
0473 | Czujnik ciśnienia spalin – zwarcie do plusa |
0474 | Czujnik ciśnienia spalin – usterka sporadyczna |
0475 | Zawór regulacyjny ciśnienia spalin |
0476 | Zawór regulacyjny ciśnienia spalin |
0477 | Zawór regulacyjny ciśnienia spalin – przerwa lub zwarcie do masy |
0478 | Zawór regulacyjny ciśnienia spalin – zwarcie do plusa |
0479 | Zawór regulacyjny ciśnienia spalin – usterka sporadyczna |
0480 | Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l |
0481 | Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 2 |
0482 | Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 3 |
0483 | Usterka wentylatora chłodzenia – funkcja Ratio Check |
0484 | Usterka wentylatora chłodzenia – za duży pobór prądu |
0485 | Usterka wentylatora chłodzenia |
0500 | Czujnik prędkości własnej pojazdu |
0501 | Czujnik prędkości własnej pojazdu |
0502 | Czujnik prędkości własnej pojazdu – przerwa lub zwarcie do masy |
0503 | Czujnik prędkości własnej pojazdu – usterka sporadyczna |
0505 | Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego |
0506 | Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego – obroty za niskie |
0507 | Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego – obroty za wysokie |
0510 | Uszkodzenie włącznika biegu jałowego przepustnicy |
0520 | Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju |
5221 | Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju |
0552 | Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju – przerwa lub zwarcie do masy |
0523 | Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju – zwarcie do plusa |
0524 | Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju – usterka sporadyczna |
0530 | Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji |
0531 | Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji |
0532 | Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji – przerwa lub zwarcie do masy |
0533 | Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji – zwarcie do plusa |
0534 | Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji – usterka sporadyczna |
0550 | Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego |
0551 | Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego |
0552 | Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego – przerwa lub zwarcie do masy czujnika |
0553 | Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego – zwarcie czujnika do plusa |
0554 | Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego – usterka sporadyczna czujnika |
0560 | Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu |
0561 | Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu – napięcie niestabilne |
0562 | Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu – napięcie za niskie |
0563 | Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu – napięcie za wysokie |
0565 | Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał włączenia – ON |
0566 | Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał wyłączenia – OFF |
0567 | Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał ponowienia – RESUME |
0568 | Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał ustawienia – SET |
0569 | Usterka w układzie tempomatu — nieprawidłowy sygnał graniczny – COAST |
0570 | Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał przyspieszania – ACCEL |
0571 | Usterka w układzie tempomatu – uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania “A” |
0572 | Usterka w układzie tempomatu – uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania “A” przerwa lub zwarcie do masy |
0573 | Usterka w układzie tempomatu – uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania “A” – zwarcie do plusa |
0600 | Uszkodzenie szeregowego łącza komunikacyjnego – magistrala CAN |
0601 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – zła suma kontrolna |
0602 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd w programie |
0603 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd / uszkodzenie pamięci stałej KAM |
0604 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd / uszkodzenie pamięci RAM |
0605 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd / uszkodzenie pamięci ROM |
0606 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – uszkodzenie procesora |
0608 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – nieprawidłowe napięcie Vss “A” |
0609 | Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – nieprawidłowe napięcie Vss “B” |
0620 | Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora |
0621 | Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L |
0622 | Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora – nieprawidłowe wzbudzenie F |
0650 | Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL |
0654 | Uszkodzenie w układzie obrotomierza |
0655 | Uszkodzenie lampki kontrolnej temperatury silnika |
0656 | Uszkodzenie w układzie wskaźnika poziomu paliwa |
0700 | Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów |
0701 | Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – sterowanie poza zakresem mocy |
0702 | Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – uszkodzenie w układach elektronicznych |
0703 | Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B” |
0704 | Włącznik pedału sprzęgła |
0705 | Czujnik położenia drążka wyboru biegu |
0706 | Czujnik położenia drążka wyboru biegu |
0707 | Czujnik położenia drążka wyboru biegu – przerwa lub zwarcie do masy |
0708 | Czujnik położenia drążka wyboru biegu – zwarcie do plusa |
0709 | Czujnik położenia drążka wyboru biegu – usterka sporadyczna |
0710 | Czujnik temperatury oleju w przekładni |
0711 | Czujnik temperatury oleju w przekładni |
0712 | Czujnik temperatury oleju w przekładni – przerwa lub zwarcie do masy |
0713 | Czujnik temperatury oleju w przekładni – zwarcie do plusa |
0714 | Czujnik temperatury oleju w przekładni – usterka sporadyczna |
0716 | Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wejściowy |
0717 | Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wejściowy – brak sygnału |
0718 | Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wejściowy – usterka sporadyczna |
0719 | Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B” – poziom sygnału za niski – przerwa lub zwarcie do masy |
0720 | Czujnik prędkości obrotowej przekładni |
0721 | Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wyjściowy |
0722 | Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wyjściowy – brak sygnału |
0723 | Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wyjściowy – usterka sporadyczna |
0724 | Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B” – poziom sygnału za wysoki – zwarcie do plusa |
0725 | Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni |
0726 | Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni |
0727 | Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni – brak sygnału |
0728 | Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni – usterka sporadyczna |
0730 | Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka |
0731 | Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg l |
0732 | Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 2 |
0733 | Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 3 |
0734 | Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 4 |
0735 | Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 5 |
0736 | Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg wsteczny |
0740 | Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej |
0741 | Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej – mała sprawność lub niezasprzęglone |
0742 | Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej – sprzęgło zasprzęglone na stałe |
0743 | Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej |
0744 | Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej – sporadyczna usterka w obwodzie |
0745 | Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni |
0746 | Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany |
0747 | Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni – elektromagnes jest stale zasilany |
0748 | Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni |
0749 | Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni – usterka sporadyczna |
0750 | Elektrozawór przełożeń przekładni “A” |
0751 | Elektrozawór przełożeń przekładni “A” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany |
0752 | Elektrozawór przełożeń przekładni “A” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany |
0753 | Elektrozawór przełożeń przekładni “A” |
0754 | Elektrozawór przełożeń przekładni “A” – usterka sporadyczna |
0755 | Elektrozawór przełożeń przekładni “B” |
0756 | Elektrozawór przełożeń przekładni “B” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany |
0757 | Elektrozawór przełożeń przekładni “B” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany |
0758 | Elektrozawór przełożeń przekładni “B” |
0759 | Elektrozawór przełożeń przekładni “B” – usterka sporadyczna |
0760 | Elektrozawór przełożeń przekładni “C” |
0761 | Elektrozawór przełożeń przekładni “C” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany |
0762 | Elektrozawór przełożeń przekładni “C” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany |
0763 | Elektrozawór przełożeń przekładni “C” |
0764 | Elektrozawór przełożeń przekładni “C” – usterka sporadyczna |
0765 | Elektrozawór przełożeń przekładni “D” |
0766 | Elektrozawór przełożeń przekładni “D” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany |
0767 | Elektrozawór przełożeń przekładni “D” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany |
0768 | Elektrozawór przełożeń przekładni “D” |
0769 | Elektrozawór przełożeń przekładni “D” – usterka sporadyczna |
0770 | Elektrozawór przełożeń przekładni “E” |
0771 | Elektrozawór przełożeń przekładni “E” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany |
0772 | Elektrozawór przełożeń przekładni “E” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany |
0773 | Elektrozawór przełożeń przekładni “E” |
0774 | Elektrozawór przełożeń przekładni “E” – usterka sporadyczna |
0780 | Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni |
0781 | Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 1-2 |
0782 | Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 2 – |
0783 | Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 3-4 |
0784 | Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 4-5 |
0785 | Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń |
0786 | Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – mała sprawność, niewłaściwy zakres pracy |
0787 | Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – przerwa lub zwarcie do masy |
0788 | Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – zwarcie do plusa |
0789 | Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – usterka sporadyczna |
0790 | Przełącznik Normal / Performance |
0801 | Blokada biegu wstecznego |
1110 | Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l |
1111 | Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 |
1112 | Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l’- zawór zablokowany |
1113 | Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 – zawór zablokowany |
1120 | Uszkodzenie korpusu przepustnicy – nieszczelności |
1229 | Uszkodzenie w obwodzie zasilania sterownika |
1230 | Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika |
1231 | Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika |
1326 | Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra l |
1327 | Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 2 |
1328 | Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 3 |
1329 | Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 4 |
1330 | Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 5 |
1331 | Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 6 |
1335 | Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej |
1340 | Uszkodzenie czujnika lub mechanizmu regulacji faz rozrządu |
1345 | Uszkodzenie pompy wtryskowej |
1405 | Uszkodzenie zaworu EGR |
1410 | Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji |
1501 | Immobilizer – brak kodu lub kod nieprawidłowy |
1502 | Immobilizer – nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera |
1503 | Immobilizer – nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera |
1530 | Przekaźnik klimatyzacji |
1560 | Nieprawidłowe napięcie instalacji pojazdu |
1600 | Sterownik – uszkodzenie programu |
1601 | Sterownik – za wysoka temperatura |
1602 | Sterownik – uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego |
1604 | Sterownik – nieprawidłowy kod lub uszkodzenie |
1605 | Sterownik – nieprawidłowy kod lub uszkodzenie |
1620 | Sterownik – nieprawidłowe wewnętrzne napięcie odniesienia |
1625 | Przekaźnik główny systemu |
1630 | Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku |
1631 | Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej |
1635 | Układ podgrzewania świec żarowych |
1640 | Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami – stopień końcowy |
1650 | Lampka kontrolna układu |
1651 | Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN |
1660 | Uszkodzenie zaworu odcinającego paliwo |
1690 | Lampka kontrolna układu |
1740 | Układ kontroli momentu napędowego |