Wywoływanie kodów usterek Vectra B 

roczniki 1995-1999, silniki X16SZR, X16XEL, X18XE, X20XEV, X25XE

Kiedy w układzie zapłonowym i wtryskowym wystąpi uszkodzenie, to zaczyna świecić się żółta lampka kontrolna w zestawie wskaźników. Jednocześnie urządzenie sterujące przełącza się na tryb pracy awaryjnej i zapamiętuje usterkę. Po wyłączeniu silnika można wywołać kod usterki z pamięci. W tym celu warsztaty stosują komputer serwisowy Tech 2. Istnieje jednak możliwość samodzielnego odczytu błędów, bez jego użycia. Aby to zrobić, należy zmostkować dowolnym przewodem odpowiednie styki w gniazdku diagnostycznym. 

•Pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest wyłączenie zapłonu.

•Wywołanie kodów usterek z pamięci odbywa się w gniazdku wtykowym tzw. OBD2 -złącze diagnostyczne dla potrzeb produkcji i serwisu), które znajduje się pod zaślepką, pomiędzy fotelami kierowy i pasażera.

•W celu uaktywnienia pamięci należy zewrzeć styki 5 i 6. Numeryczne oznaczenie ich jest podane na obudowie gniazda.

•Aby zewrzeć styki, należy w miejsca 5 i 6 włożyć przewód – mostek. Styki te muszą pozostawać zwarte na czas wyświetlania kodów usterek przez lampkę kontrolną.

Uwaga! Styki są bardzo delikatne i łatwo je zgiąć. Ponadto nieumiejętne zwarcie styków doprowadzi w efekcie do powstania niepewnego kontaktu, który może później zakłócić funkcjonowanie pamięci usterek. Dlatego mostkowanie należy wykonać bardzo starannie. Nie wolno zwierać pinów w innej konfiguracji, niż podana na rysunku (tj. 5 i 6), ponieważ istnieje niebezpieczeństwo zwarcia w instalacji.

• Następnie należy włączyć zapłon. Żółta lampka kontrolna “check engine” zaczyna wtedy błyskać, przekazując kody usterek.

• Po przekręceniu stacyjki następuje jedno krótkotrwałe zapalenie się kontrolki “check engine”, po czym następuje właściwy kod błędu. 

•Na przykład kod 0101: dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i jeden błysk, przerwa 1s, dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa 1s, 1 błyśnięcie lampki **********_*_**********_* dalej,                                                       kod 0115 wyświetlony będzie następująco: **********_*_*_***** 

Uwaga! W przypadku, kiedy w pamięci sterownika znajduje się kilka usterek, kody wyświetlane są w kolejności – narastająco numerycznie.

•Po zczytaniu błędów należy wyłączyć zapłon.

•Nasadzić zaślepkę na gniazdo wtykowe oraz nałożyć pokrywę maskującą.

•Zapamiętany kod jest automatycznie kasowany, kiedy usterka ta nie wystąpiła już więcej po 30 powtarzających się uruchomieniach silnika (prędkość rozruchu powyżej 450 obr/min). Jeżeli istnieje konieczność natychmiastowego skasowania błędu z pamięci sterownika, np. zaraz po naprawie, należy odłączyć akumulator na kilkadziesiąt sekund.                                                                                                          Uwaga! nie zawsze odłączenie akumulatora spowoduje skasowanie błędu.
 

Sprawdzanie

Kod usterki informuje, w którym obszarze układu zapłonowego i wtryskowego należy poszukiwać uszkodzenia. Dla dokładniejszego określenia rodzaju usterki jest potrzebny wyczerpujący katalog kodów. Ponadto do niektórych kontroli są potrzebne specjalne przyrządy diagnostyczne, którymi użytkownik samochodu na ogół nie dysponuje. Dlatego poniżej podano tylko kilka ogólnych wskazówek dotyczących diagnostyki układu. Dokładniejszą diagnostykę powinno się zlecić do ASO.

Uwaga! Jeżeli lampka kontrolna wyświetli kod wskazujący na przykład na uszkodzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej, to usterka może się również znajdować wewnątrz urządzenia sterującego. Lokalizację usterki można wykonać, wymieniając czujnik lub prowadząc dalsze badania przyrządami diagnostycznymi (w warsztacie).

•W tym celu należy odłączyć przewód elektryczny. Sprawdzić poprawność styku w złączu, usunąć korozję. Sprawdzić umocowanie końcówki przewodu.

•Sprawdzić rezystancję elementu, wskazanego jako uszkodzony. Zmierzoną wartość porównać z wartością zadaną. Przy niskich rezystancjach należy uwzględniać dokładność pomiaru i rezystancję wewnętrzną miernika.

KodOpis kodu
0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki
0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza – usterka pojawia się okresowo
0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0106Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0107Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0108Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0109Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0110Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0111Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0112Czujnik temperatury powietrza zasysanego – sygnał za niski
0113Czujnik temperatury powietrza zasysanego – sygnał za wysoki
0114Czujnik temperatury powietrza zasysanego – usterka pojawia się okresowo
0115Czujnik temperatury silnika
0116Czujnik temperatury silnika
0117Czujnik temperatury silnika – sygnał za niski
0118Czujnik temperatury silnika – sygnał za wysoki
0119Czujnik temperatury silnika – usterka pojawia się okresowo
0120Czujnik położenia przepustnicy
0121Czujnik położenia przepustnicy
0122Czujnik położenia przepustnicy – zwarcie do masy
0123Czujnik położenia przepustnicy – zwarcie do plusa zasilania
0124Czujnik położenia przepustnicy – usterka pojawia się okresowo
0125Czujnik temperatury płynu chłodzącego
0126Czujnik temperatury płynu chłodzącego
0129Nieprawidłowe działanie zaworu EGR
0130Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
0131Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za niski – mieszanka za uboga
0132Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za wysoki – mieszanka za bogata
0133Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l  zmienia się za wolno – sonda zestarzona
0134Regulacja   poza zakresem /’brak sygnału sondy ? l
0135Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l
0136Sygnał sondy ? 2 za wysoki
0137Sygnał sondy ? 2 za niskie
0138Napięcie w obwodzie sondy ? 2 za wysokie – zwarcie do plusa zasilania
0139Sygnał sondy ? 2 zmienia się za wolno – sonda zestarzona
0140Brak sygnału sondy ? 2
0141Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
0142Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3
0143Sygnał sondy ? 3 za niskie
0144Napięcie w obwodzie sondy ? 3 za wysokie – zwarcie do plusa zasilania
0145Sygnał sondy ? 3 zmienia się za wolno – sonda zestarzona
0146Brak sygnału sondy ? 3
0147Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3
0150Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2
0151Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za niski – mieszanka za uboga
0152Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l  (rząd cylindrów 2) za wysoki -mieszanka za bogata
0153Sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno – sonda zestarzona
0154Brak sygnału sondy ? l (rząd cylindrów 2)
0155Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ?  l (rząd cylindrów 2)
0156Nieprawidłowy sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0157Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za niski
0158Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0159Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno – sonda zestarzona
0160Brak sygnału sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0161Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0162Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
0163Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za niski
0164Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0165Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno – sonda zestarzona
0166Brak sygnału sondy ?3 (rząd cylindrów 2)
0167Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
0170Nieprawidłowy skład mieszanki – mieszanka za uboga lub za bogata
0171Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń
0172Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń
0173Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) – mieszanka za uboga lub za bogata
0174Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)
0175Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)
0176Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki
0177Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki
0178Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki – sygnał za niski
0179Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki – sygnał za wysoki
0180Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A
0181Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A
0182Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A – sygnał za niski
0183Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A – sygnał za wysoki
0184Uszkodzenie  w  układzie  czujnika  temperatury paliwa  A –  usterka  pojawia  się okresowo
0185Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B
0186Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B
0187Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B – sygnał za niski
0188Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B – sygnał za wysoki
0189Uszkodzenie  w układzie  czujnika  temperatury paliwa  B  – usterka pojawia  się okresowo
0190Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy
0191Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy
0192Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – sygnał za niski
0193Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – sygnał za wysoki
0194Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – usterka pojawia się okresowo
0195Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego
0196Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego
0197Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego – sygnał za niski
0198Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego – sygnał za wysoki
0199Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego – usterka pojawia się okresowo
0200Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
0201Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
0202Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
0203Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
0204Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
0205Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 5
0206Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 6
0207Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 7
0208Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 8
0209Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 9
0210Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 10
0211Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 11
0212Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 12
0213Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego l
0214Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego 2
0215Uszkodzenie elektromagnesu wyłączania silnika – zaworu odcinającego
0216Uszkodzenie w układzie wyznaczania kąta wyprzedzenia wtrysku
0217Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę silnika
0218Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę skrzyni biegów
0219Przekroczono maksymalne dopuszczalne obroty silnika
0220Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B
0221Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B
0222Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B sygnał za niski
0223Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B – sygnał za wysoki
0224Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B – usterka pojawia się okresowo
0225Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia
0226Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia
0227Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia – zwarcie do masy
0228Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia – zwarcie do plusa zasilania
0229Uszkodzenie   czujnika   położenia   przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia – uszkodzenie sporadyczne
0230Przekaźnik pompy paliwa
0231Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa – zwarcie do masy
0232Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa – zwarcie do plusa
0233Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa – usterka sporadyczna
0235Czujnik ciśnienia doładowania “A”
0236Czujnik ciśnienia doładowania “A”
0237Czujnik ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do masy
0238Czujnik ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do plusa
0239Czujnik ciśnienia doładowania “A” – usterka sporadyczna
0240Czujnik ciśnienia doładowania “B”
0241Czujnik ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do masy
0242Czujnik ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do plusa
0243Czujnik ciśnienia doładowania “B” – usterka sporadyczna
0244Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A”
0245Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do masy lub przerwa
0246Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A” – zwarcie do plusa
0247Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “A”
0248Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “B”
0249Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do masy lub przerwa
0250Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania “B” – zwarcie do plusa
0251Usterka pompy wtryskowej “A”
0252Usterka pompy wtryskowej “A”
0253Usterka pompy wtryskowej “A”
0254Usterka pompy wtryskowej “A”
0255Usterka pompy wtryskowej “A” – sporadyczna
0256Usterka pompy wtryskowej “B”
0257Usterka pompy wtryskowej “B”
0258Usterka pompy wtryskowej “B”
0259Usterka pompy wtryskowej “B”
0260Usterka pompy wtryskowej “B” – sporadyczna
0261Wtryskiwacz cylindra 1 – przerwa lub zwarcie do masy
0262Wtryskiwacz cylindra 1 – zwarcie do plusa
0263Nieprawidłowe działanie cylindra 1
0264Wtryskiwacz cylindra 2 – przerwa lub zwarcie do masy
0265Wtryskiwacz cylindra 2 – zwarcie do plusa
0266Nieprawidłowe działanie cylindra 2
0267Wtryskiwacz cylindra 3 – przerwa lub zwarcie do masy
0268Wtryskiwacz cylindra 3 – zwarcie do plusa
0269Nieprawidłowe działanie cylindra 3
0270Wtryskiwacz cylindra 4 – przerwa lub zwarcie do masy
0271Wtryskiwacz cylindra 4 – zwarcie do plusa
0272Nieprawidłowe działanie cylindra 4
0273Wtryskiwacz cylindra 5 – przerwa lub zwarcie do masy
0274Wtryskiwacz cylindra 5 – zwarcie do plusa
0275Nieprawidłowe działanie cylindra 5
0276Wtryskiwacz cylindra 6 – przerwa lub zwarcie do masy
0277Wtryskiwacz cylindra 6  zwarcie do plusa
0278Nieprawidłowe działanie cylindra 6
0279Wtryskiwacz cylindra 7 – przerwa lub zwarcie do masy
0280Wtryskiwacz cylindra 7 – zwarcie do plusa
0281Nieprawidłowe działanie cylindra 7
0282Wtryskiwacz cylindra 8 – przerwa lub zwarcie do masy
0283Wtryskiwacz cylindra 8 – zwarcie do plusa
0284Nieprawidłowe działanie cylindra 8
0285Wtryskiwacz cylindra 9 – przerwa lub zwarcie do masy
0286Wtryskiwacz cylindra 9 – zwarcie do plusa
0287Nieprawidłowe działanie cylindra 9
0288Wtryskiwacz cylindra 10 – przerwa lub zwarcie do masy
0289Wtryskiwacz cylindra 10 – zwarcie do plusa
0290Nieprawidłowe działanie cylindra 10
0291Wtryskiwacz cylindra 11 – przerwa lub zwarcie do masy
0292Wtryskiwacz cylindra 11 – zwarcie do plusa
0293Nieprawidłowe działanie cylindra 11
0294Wtryskiwacz cylindra 12 – przerwa lub zwarcie do masy
0295Wtryskiwacz cylindra 12 – zwarcie do plusa
0296Nieprawidłowe działanie cylindra 12
0300Układ zapłonowy – wypadanie zapłonów
0301Zapłon cylindra l – wypadanie zapłonów
0302Zapłon cylindra 2 – wypadanie zapłonów
0303Zapłon cylindra 3 – wypadanie zapłonów
0304Zapłon cylindra 4 – wypadanie zapłonów
0305Zapłon cylindra 5 – wypadanie zapłonów
0306Zapłon cylindra 6 – wypadanie zapłonów
0307Zapłon cylindra 7 – wypadanie zapłonów
0308Zapłon cylindra 8 – wypadanie zapłonów  
0309Zapłon cylindra 9 – wypadanie zapłonów
0310Zapłon cylindra 10 – wypadanie zapłonów
0311Zapłon cylindra 11 – wypadanie zapłonów
0312Zapłon cylindra 12 – wypadanie zapłonów
0320Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacza zapłonu
0321Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacz zapłonu
0322Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacza zapłonu brak sygnału
0323Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika – rozdzielacza zapłonu usterka sporadyczna
0325Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1
0326Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1
0327Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 – zwarcie do masy
0328Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 – zwarcie do plusa
0329Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 – usterka sporadyczna
0330Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2
0331Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2
0332Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 – zwarcie do masy
0333Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 – zwarcie do plusa
0334Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 – usterka sporadyczna
0335Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A”
0336Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A”
0337Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” – zwarcie do masy
0338Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” – zwarcie do plusa
0339Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A” – usterka sporadyczna
0340Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
0341Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
0342Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu – zwarcie do masy
0343Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu – zwarcie do plusa
0344Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu – usterka sporadyczna
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu – cylinder 1 + 4 za niskie napięcie
0352Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu – cylinder 2 + 3 za niskie napięcie
0355Cewka zapłonowa “E”
0356Cewka zapłonowa “F”
0357Cewka zapłonowa “G”
0358Cewka zapłonowa “H”
0359Cewka zapłonowa “I”
0360Cewka zapłonowa “J”
0361Cewka zapłonowa “K”
0362Cewka zapłonowa “L”
0370Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A”
0371Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika  “A” – za dużo impulsów
0372Nieprawidłowy  sygnał prędkości  obrotowej   silnika  z  czujnika  “A” –  za  mało impólsów
0373Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A” – usterka sporadyczna, nierówne impulsy
0374Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “A” – brak impulsów
0375Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B”
0376Nieprawidłowy  sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika  “B” – za dużo impulsów
0377Nieprawidłowy  sygnał  prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” – za mało impulsów
0378Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” – usterka sporadyczna, nierówne impulsy
0379Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika “B” – brak impulsów
0380Usterka w układzie świec żarowych
0381Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych
0385Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B”
0356Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B”
0387Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” – zwarcie do masy
0388Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” – zwarcie do plusa
0389Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “B” – usterka sporadyczna
0400Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
0401Za mały przepływ w układzie EGR
0402Za duży przepływ w układzie EGR
0403Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie
0404Uszkodzenie w układzie EGR
0405Czujnik układu recyrkulacji spalin “A” – za wysoki poziom sygnału
0406Czujnik układu recyrkulacji spalin “A” – zwarcie do plusa
0407Czujnik układu recyrkulacji spalin “A” – przerwa lub zwarcie do masy
0408Czujnik układu recyrkulacji spalin “B” – za wysoki poziom sygnału
0410Uszkodzenie w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0411Nieprawidłowy przepływ w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0412Zawór sterujący “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0413Zawór sterujący “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0414Zawór sterujący “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0415Zawór sterujący “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0416Zawór sterujący “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0417Zawór sterujący “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0418Przekaźnik “A” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0419Przekaźnik “B” w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0420Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała
0421Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała
0422Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała
0423Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała
0424Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała
0430Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała
0431Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała
0432Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała
0433Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów ł) za mała
0434Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała
0440Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0441Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0442Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – nieszczelność
0443Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0444Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0445Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0446Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa
0447Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa
0448Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa – uszkodzenie zaworu
0449Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa – uszkodzenie zaworu
0450Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia
0451Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia
0452Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia – zwarcie do masy
0453Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia – zwarcie do plusa
0454Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa – uszkodzenie czujnika ciśnienia
0455Usterka w układzie przechwytywania par paliwa – nieszczelność
0460Czujnik poziomu paliwa
0461Czujnik poziomu paliwa
0462Czujnik poziomu paliwa – przerwa lub zwarcie do masy
0463Czujnik poziomu paliwa – zwarcie do plusa
0464Czujnik poziomu paliwa – usterka sporadyczna
0465Czujnik natężenia przepływu przedmuchu
0466Czujnik natężenia przepływu przedmuchu
0467Czujnik natężenia przepływu przedmuchu – przerwa lub zwarcie do masy
0468Czujnik natężenia przepływu przedmuchu – zwarcie do plusa
0469Czujnik natężenia przepływu przedmuchu – usterka sporadyczna
0470Czujnik ciśnienia spalin
0471Czujnik ciśnienia spalin
0472Czujnik ciśnienia spalin – przerwa lub zwarcie do masy
0473Czujnik ciśnienia spalin – zwarcie do plusa
0474Czujnik ciśnienia spalin – usterka sporadyczna
0475Zawór regulacyjny ciśnienia spalin
0476Zawór regulacyjny ciśnienia spalin
0477Zawór regulacyjny ciśnienia spalin – przerwa lub zwarcie do masy
0478Zawór regulacyjny ciśnienia spalin – zwarcie do plusa
0479Zawór regulacyjny ciśnienia spalin – usterka sporadyczna
0480Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l
0481Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 2
0482Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 3
0483Usterka wentylatora chłodzenia – funkcja Ratio Check
0484Usterka wentylatora chłodzenia – za duży pobór prądu
0485Usterka wentylatora chłodzenia
0500Czujnik prędkości własnej pojazdu
0501Czujnik prędkości własnej pojazdu
0502Czujnik prędkości własnej pojazdu – przerwa lub zwarcie do masy
0503Czujnik prędkości własnej pojazdu – usterka sporadyczna
0505Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
0506Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego – obroty za niskie
0507Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego – obroty za wysokie
0510Uszkodzenie włącznika biegu jałowego przepustnicy
0520Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju
5221Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju
0552Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju – przerwa lub zwarcie do masy
0523Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju – zwarcie do plusa
0524Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju – usterka sporadyczna
0530Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji
0531Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji
0532Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji – przerwa lub zwarcie do masy
0533Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji – zwarcie do plusa
0534Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji – usterka sporadyczna
0550Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego
0551Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego
0552Uszkodzenie w układzie  regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego – przerwa lub zwarcie do masy czujnika
0553Uszkodzenie w układzie  regulacji ciśnienia wspomagania  układu kierowniczego – zwarcie czujnika do plusa
0554Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego – usterka sporadyczna czujnika
0560Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu
0561Nieprawidłowe  napięcie  zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu – napięcie niestabilne
0562Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu – napięcie za niskie
0563Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu – napięcie za wysokie
0565Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał włączenia – ON
0566Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał wyłączenia – OFF
0567Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał ponowienia – RESUME
0568Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał ustawienia – SET
0569Usterka w układzie tempomatu — nieprawidłowy sygnał graniczny – COAST
0570Usterka w układzie tempomatu – nieprawidłowy sygnał przyspieszania – ACCEL
0571Usterka w układzie tempomatu – uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania “A”
0572Usterka w układzie tempomatu – uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania “A” przerwa lub zwarcie do masy
0573Usterka w układzie tempomatu – uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania “A” – zwarcie do plusa
0600Uszkodzenie szeregowego łącza komunikacyjnego – magistrala CAN
0601Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – zła suma kontrolna
0602Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd w programie
0603Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd / uszkodzenie pamięci stałej KAM
0604Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd / uszkodzenie pamięci RAM
0605Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – błąd / uszkodzenie pamięci ROM
0606Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – uszkodzenie procesora
0608Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – nieprawidłowe napięcie Vss “A”
0609Wewnętrzny moduł kontroli sterownika – nieprawidłowe napięcie Vss “B”
0620Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora
0621Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L
0622Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora – nieprawidłowe wzbudzenie F
0650Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL
0654Uszkodzenie w układzie obrotomierza
0655Uszkodzenie lampki kontrolnej temperatury silnika
0656Uszkodzenie w układzie wskaźnika poziomu paliwa
0700Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów
0701Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – sterowanie poza zakresem mocy
0702Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – uszkodzenie w układach elektronicznych
0703Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B”
0704Włącznik pedału sprzęgła
0705Czujnik położenia drążka wyboru biegu
0706Czujnik położenia drążka wyboru biegu
0707Czujnik położenia drążka wyboru biegu – przerwa lub zwarcie do masy
0708Czujnik położenia drążka wyboru biegu – zwarcie do plusa
0709Czujnik położenia drążka wyboru biegu – usterka sporadyczna
0710Czujnik temperatury oleju w przekładni
0711Czujnik temperatury oleju w przekładni
0712Czujnik temperatury oleju w przekładni – przerwa lub zwarcie do masy
0713Czujnik temperatury oleju w przekładni – zwarcie do plusa
0714Czujnik temperatury oleju w przekładni – usterka sporadyczna
0716Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wejściowy
0717Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wejściowy – brak sygnału
0718Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wejściowy – usterka sporadyczna
0719Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B” – poziom sygnału za niski – przerwa lub zwarcie do masy
0720Czujnik prędkości obrotowej przekładni
0721Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wyjściowy
0722Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wyjściowy – brak sygnału
0723Czujnik prędkości obrotowej przekładni – układ wyjściowy – usterka sporadyczna
0724Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania “B” – poziom sygnału za wysoki – zwarcie do plusa
0725Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
0726Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
0727Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni – brak sygnału
0728Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni – usterka sporadyczna
0730Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka
0731Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg l
0732Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 2
0733Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 3
0734Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 4
0735Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg 5
0736Nieprawidłowe położenie biegu – bieg nie odpowiada położeniu drążka – bieg wsteczny
0740Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej
0741Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej – mała sprawność lub niezasprzęglone
0742Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni  hydrokinetycznej – sprzęgło zasprzęglone na stałe
0743Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej
0744Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej – sporadyczna usterka w obwodzie
0745Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni
0746Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni  – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0747Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni – elektromagnes jest stale zasilany
0748Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni
0749Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni – usterka sporadyczna
0750Elektrozawór przełożeń przekładni “A”
0751Elektrozawór przełożeń przekładni “A” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0752Elektrozawór przełożeń przekładni “A” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany
0753Elektrozawór przełożeń przekładni “A”
0754Elektrozawór przełożeń przekładni “A” – usterka sporadyczna
0755Elektrozawór przełożeń przekładni “B”
0756Elektrozawór przełożeń przekładni “B” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0757Elektrozawór przełożeń przekładni “B” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany
0758Elektrozawór przełożeń przekładni “B”
0759Elektrozawór przełożeń przekładni “B” – usterka sporadyczna
0760Elektrozawór przełożeń przekładni “C”
0761Elektrozawór przełożeń przekładni “C” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0762Elektrozawór przełożeń przekładni “C” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany
0763Elektrozawór przełożeń przekładni “C”
0764Elektrozawór przełożeń przekładni “C” – usterka sporadyczna
0765Elektrozawór przełożeń przekładni “D”
0766Elektrozawór przełożeń przekładni “D” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0767Elektrozawór przełożeń przekładni “D” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany
0768Elektrozawór przełożeń przekładni “D”
0769Elektrozawór przełożeń przekładni “D” – usterka sporadyczna
0770Elektrozawór przełożeń przekładni “E”
0771Elektrozawór przełożeń przekładni “E” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0772Elektrozawór przełożeń przekładni “E” – mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany – elektromagnes jest stale zasilany
0773Elektrozawór przełożeń przekładni “E”
0774Elektrozawór przełożeń przekładni “E” – usterka sporadyczna
0780Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni
0781Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 1-2
0782Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 2 –
0783Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 3-4
0784Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni – przełożenie biegów 4-5
0785Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń
0786Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – mała sprawność, niewłaściwy zakres pracy
0787Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – przerwa lub zwarcie do masy
0788Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – zwarcie do plusa
0789Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń – usterka sporadyczna
0790Przełącznik Normal / Performance
0801Blokada biegu wstecznego
1110Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l
1111Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2
1112Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l’- zawór zablokowany
1113Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 – zawór zablokowany
1120Uszkodzenie korpusu przepustnicy – nieszczelności
1229Uszkodzenie w obwodzie zasilania sterownika
1230Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
1231Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
1326Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra l
1327Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 2
1328Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 3
1329Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 4
1330Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 5
1331Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – układ przeciwstukowy cylindra 6
1335Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej
1340Uszkodzenie czujnika lub mechanizmu regulacji faz rozrządu
1345Uszkodzenie pompy wtryskowej
1405Uszkodzenie zaworu EGR
1410Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji
1501Immobilizer – brak kodu lub kod nieprawidłowy
1502Immobilizer – nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
1503Immobilizer – nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
1530Przekaźnik klimatyzacji
1560Nieprawidłowe napięcie instalacji pojazdu
1600Sterownik – uszkodzenie programu
1601Sterownik – za wysoka temperatura
1602Sterownik – uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego
1604Sterownik – nieprawidłowy kod lub uszkodzenie
1605Sterownik – nieprawidłowy kod lub uszkodzenie
1620Sterownik – nieprawidłowe wewnętrzne napięcie odniesienia
1625Przekaźnik główny systemu
1630Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku
1631Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej
1635Układ podgrzewania świec żarowych
1640Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami – stopień końcowy
1650Lampka kontrolna układu
1651Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN
1660Uszkodzenie zaworu odcinającego paliwo
1690Lampka kontrolna układu
1740Układ kontroli momentu napędowego

Similar Articles

Comments

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne