….na sama mysl ash ciarki pshechodza 😉
nie dosc ze cena czesci malo atrakcyjna, to jeshcze wymiana koshtuje pare zlotych 🙁
jesli jednak ktos lubi majsterkowac do tego ma dostap do garashu z kanalem, podstawowych nashedzi …..oraz mozliwosc wykonania kilku prostych a jakshe pomocnych pshyshadoff….nie pozostaje nic innego jak zawinac rekawy i do dziela 😉
nashedzia: poza podstawowymi nashedziami musimy posiadac rowniesh klucz typu TORX No. 40
pomocne pshyshady: klamry do docisku, wyciskacz walka
demontash –
Poluzowac sruby kola lewego przedniego, uniesc samochod na podstawkach, zdjac kolo (jesli stosujemy dowashanie kol na samochodzie, oznaczyc poloshenie kola wzgledem piasty). Zdjac zabezpieczenie linki sprzegla, podwashyc (cofnac) lape sprzegla i zdjac linke sprzegla. Odkrecic pokrywe skrzyni (uwaga! poleje sie olej niedusho ale zawshe, wiec jesli garash udostepnia nam sasiad lepiej zadbac o jakis naczynie ;))

Wyjac pierscien zabezpieczajacy (Segera), odkrecic torxem srube z lbem walcowym,oznaczyc poloshenie walka sprzeglowego wzgledem kola zebatego, w miejsce sruby wkrecic wyciskacz walka.

Odkrecic oslone obudowy sprzegla (z kanalu), lyshka monterska, lomem czy tam brecha zablokowac dzwignie wylaczania sprzegla w pozycji jak przy pedale wcisnietym. Nastepnie wsunac 3 klamry docisku w rownych odstepach. Odkrecic docisk od kola zamachowego, zwolnic dzwignie wlaczana tak aby loshysko sie cofnelo w strone kola. Wyjac docisk razem z tarcza, robic to ostroshnie zeby calosc nie wyladowala na dnie kanalu 😉

Oczom nashym ukashe sie loshysko 😉 wymontowanie: odkrecic srube mocujaca widelki loshyska do dzwigni wlaczania sprzegla, uniesc dzwignie do gory.

montash-
Zamontowac loshysko wyciskowe, na nowy docisk zaloshyc klamry, odshukac oznaczenie na kole zamachowym i zgrac go z oznaczeniem docisku, tarcza sprzeglowa musia byc skierowana dluzsha czescia wielowypustu w strone skrzyni, po wlosheniu tarczy z dociskiem dokrecic lekko, uniesc delikatnie tarcze do gory, druga reka w tym czasie wprowadzac walek sprzeglowy aby trafil na wielowypust tarczy, (zwrocic uwage na oznaczenia! walek-kolo zebate, w koncu po cos to oznaczalismy:)) dokrecic docisk, w walek sprzeglowy wkrecic srube z lbem walcowym kluczem typu torx i wcisnac walek do oporu (nie odwrotnie!!), zaloshyc pierscien zabezpieczajacy (Segera). Przykleic na smar nowa ushczelke pokrywy skrzyni, przykrecic pokrywe. Lyshka monterska podwashyc dzwignie sprzegla i wyjac klamry z docisku. Przykrecic oslone sprzegla, przykrecic kolo (wedlug oznaczen), opuscic samochod, dokrecic sruby kola. Zaczepic linke sprzgla do dzwigni, zaloshyc zabezpieczenie, sprawdzic stan oleju w skrzyni, sprawdzic ustawienie pedalu sprzegla. Jesli wshystko gra mozemy isc na pifo :), jesli nie 🙁 bieshemy sie za:
wyciskacz walka to nic innego jak plaskownik dosc twardy z centralnym otworem bez gwintu, w ktory wchodzi sruba M7x1, oraz dwoma po bokach gwintowanymi, wystarcza M8 i w to wkrecone dosc dlugie sruby, ktore beda wyciagac nash walek :))
klamry docisku 3 plaskowniki wygiete w kshtal literki “U” zamontowane w 3 rownych odstepach na docisk celem go “zgniecenia”
eD