Założenia – Mid miał zostać tak zamontowany aby wtyczka Tida została nietknięta (tak na wypadek gyby zaszła potrzeba powrotu do orginału) Elementy:Opel Vectra B ’98 1,6 16v z zamontowanym Tidem 26pinowym Mid 32pinowy Wtyczka 32pinowa Manetka ze sterowaniem Lutownica, cyna, kwas Kilka metrów przewodu o przekroju 0,5mm^2 Złączki do łączenia kabli bez ich rozcinania ![]() ![]() Czynności montażowe:1. rozebranie konsoli i wyjęcie zegarów (jest już o tym porada więc nie będę się rozpisywał)2.wyjęcie części właściwej wtyczek z obudów (zdjęcie żółtego/szarego plastiku aby widać było który kabel wychodzi z którego pinu) ![]() ![]() 4. Rozpoczęcie łączenia nowej wtyczki do starej, za pomocą złączek, zgodnie z rozpiską (patrz dół strony) ![]() ![]() ![]() 4.1. Podpięcie się pod piny 1 i 3 licznika najłatwiej zrealizować wyjmując złącze (mocowane jest na 2 zatrzaskach widocznych po bokach) i wpinając się z tyłu. ![]() ![]() ![]() ![]() Przejścia do kabiny można dokonać albo w okolicy pompy hamulcowej (wychodzimy za bezpiecznikami), lub przez podszybie obok komputera (wychodzimy za schowkiem). 4.3. Podpięcie manetki:Pin 23 MIDa – przycisk RESET – w manetce biały Pin 24 Mida – przycisk FUNCTION – w manetce czerwonybrązowy manetki masa ![]() Pin 16 MIDa – wyłącznik stopu przewód czarny Ale jeśli nie chcemy za każdym razem deptać hamulca celem zgaszenia checka to wystarczy oba piny podpiąć po +12V np. Pin 5 (czerwony przewód) 5. Test czy wszystko działa, czy działają przyciski itp 6. Podjechanie na techa celem wgrania odpowiedniego kodu celem eliminacji przekłamań i ew zmianie jednostek/języka. ![]() 02 -> 03 z żółtej 03 -> 04 z żółtej 04 -> 05 z żółtej 05 -> 01 z żółtej 06 -> pin 3 z licznika 07 -> 07 z żółtej 08 -> 08 z żółtej 09 -> 09 z żółtej 10 -> 10 z żółtej 11 -> 11 z żółtej 12 -> 12 z żółtej 13 -> masa 14 -> 14 z żółtej 15 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny) 16 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny) 17 -> masa 18 -> pusty 19 -> masa 20 -> masa 21 -> pusty 22 -> masa 23 -> przycisk RESET 24 -> przycisk FUNCTION 25 -> pusty 26 -> pin 1 z licznika 27 -> sygnał zużycia paliwa z ECU 28 -> pusty 29 -> pusty 30 -> pusty 31 -> pusty 32 -> pusty Nomad & Krakus |
