Montaż MIDa

Założenia – Mid miał zostać tak zamontowany aby wtyczka Tida została nietknięta (tak na wypadek gyby zaszła potrzeba powrotu do orginału) Elementy:Opel Vectra B ’98 1,6 16v z zamontowanym Tidem 26pinowym
Mid 32pinowy
Wtyczka 32pinowa
Manetka ze sterowaniem Lutownica, cyna, kwas
Kilka metrów przewodu o przekroju 0,5mm^2
Złączki do łączenia kabli bez ich rozcinania

mid1
mid2



Czynności montażowe:1. rozebranie konsoli i wyjęcie zegarów  (jest już o tym porada więc nie będę się rozpisywał)2.wyjęcie części właściwej wtyczek z obudów (zdjęcie żółtego/szarego plastiku aby widać było który kabel wychodzi z którego pinu)mid33. Zlutowanie przewodów z pinów 13, 17,19,20,22 szarej kostki w jedną całość (eliminacja błędów czujników)

mid4
 4. Rozpoczęcie łączenia nowej wtyczki do starej, za pomocą złączek, zgodnie z rozpiską (patrz dół strony)

mid5
mid6

mid7

 4.1.  Podpięcie się pod piny 1 i 3 licznika najłatwiej zrealizować wyjmując złącze (mocowane jest na 2 zatrzaskach widocznych po bokach) i wpinając się z tyłu.mid8

mid9Piny licznika numerowane są od prawego górnego rogu (na fotce widać wpięcie w pin3 )  4.2. Podpięcie się pod sygnał z ECU najlepiej zrealizować wpinając się w czarno brązowy przewód w złączu X7 widocznym na poniższych fotkach:

mid10
mid11

Przejścia do kabiny można dokonać albo w okolicy pompy hamulcowej (wychodzimy za bezpiecznikami), lub przez podszybie obok komputera (wychodzimy za schowkiem). 4.3. Podpięcie manetki:Pin 23 MIDa – przycisk RESET – w manetce biały
Pin 24 Mida – przycisk FUNCTION – w manetce czerwonybrązowy manetki masamid124.4. Podpięcie CHECK’a:Pin 15 MIDa – wyłącznik stopu przewód żółto/czarny
Pin 16 MIDa – wyłącznik stopu przewód czarny Ale jeśli nie chcemy za każdym razem deptać hamulca celem zgaszenia checka to wystarczy oba piny podpiąć po +12V np. Pin 5 (czerwony przewód) 5. Test czy wszystko działa, czy działają przyciski itp 6. Podjechanie na techa celem wgrania odpowiedniego kodu celem eliminacji przekłamań i ew zmianie jednostek/języka.mid13 Rozpiska połączeń kostek:[z lewej złącze 32 – z prawej 26]01 -> 02 z żółtej wtyczki
02 -> 03 z żółtej
03 -> 04 z żółtej
04 -> 05 z żółtej
05 -> 01 z żółtej
06 -> pin 3 z licznika
07 -> 07 z żółtej
08 -> 08 z żółtej
09 -> 09 z żółtej
10 -> 10 z żółtej
11 -> 11 z żółtej
12 -> 12 z żółtej
13 -> masa
14 -> 14 z żółtej
15 -> +12V   (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -> +12V   (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -> masa
18 -> pusty
19 -> masa
20 -> masa
21 -> pusty
22 -> masa
23 -> przycisk RESET
24 -> przycisk FUNCTION
25 -> pusty
26 -> pin 1 z licznika
27 -> sygnał zużycia paliwa z ECU
28 -> pusty
29 -> pusty
30 -> pusty
31 -> pusty
32 -> pusty Nomad & Krakus