Vectra B by Cichy1982

Kiedy jeździłem Vectrą A podobała mi się bardzo Vectra B i o takiej też marzyłem. Dźwięk V6 wręcz mnie hipnotyzował i postanowiłem, że będę dążył do tego, aby taką kupić. Jako że jestem klubowiczem Vectra-Unlimited, dużo się naczytałem o tym właśnie modelu i silniku i wszystko upewniało mnie w podjęciu decyzji o zakupie tego samochodu.

Modyfikacje pojawiły się dość szybko, ale plan był taki, że tym razem nie będę nic zmieniał, bo bryła auta mi się bardzo podobała i ostatecznie miały pojawić się tylko większe koła, lekkie obniżenie i przyciemnione szyby. Ale że tuning to choroba, pociągnęło to się troszkę dalej niż plany zakładały. Pierwsza modyfikacją już po ok. 4 miesiącach były właśnie felgi. W pierwszym stadium były to 17” Rondelle.

Pod kątem stylistycznym samochód się zmienił i to znacznie. Jest to wersja sprzed liftingu i pierwotnie miało tak zostać ale trafił się zderzak poliftowy Irmschera który bardzo mi się podobał i jeszcze półtora roku temu był bardzo ciężki do zdobycia. Teraz jest ich za dużo niestety... Kiedy już udało się zdobyć zderzak poliftowy to zapadła decyzja o zmianie całego wyglądu na poliftową wersje I500. Lampy przednie kupiłem od razu z czarnymi środkami, bo jasne jakoś mi nie pasowały do auta. W tym czasie po Polsce jeździło jedynie parę sztuk z takimi lampami. Na tylniej klapie zagościł spojler Irmschera, trafiła się dokładka tylnego zderzaka wzorowana na dokładce Irmschera, ponieważ zdobycie oryginału graniczy z cudem.

Kiedy już wszystkie części były skompletowane, trzeba było to pomalować. Zdecydowałem się na malowanie całego auta i zmianę koloru na odrobinę jaśniejszy grafit z domieszką perły. Przy okazji maska i błotniki zostały naciągnięte na lampy, żeby zmienić trochę wizerunek i nadać zadziorności Vectrze.

Nadal mi jednak czegoś brakowało, a wręcz było tego za dużo - chodziło o przestrzeń pomiędzy oponą a nadkolem. Na 17” auto wyglądało, jak na szczudłach więc trzeba było cos z tym zrobić. Zakupiłem sprężyny Eibach –35mm i od razu samochód prezentował się ciekawiej. Ale przyszedł dzień, w którym stwierdziłem, że 17” to ja miałem w Vectrze A, tutaj wypadałoby pójść krok dalej, więc znalazłem sobie bardzo ładne felgi w rozmiarze 18” i tak auto dojeździło do zimy. Jak założyłem koła zimowe 15”, auto poszło za bardzo w dół i w ten sam dzień, w którym zmieniłem koła na zimowe uszkodziłem zderzak przedni i powiedziałem sobie, że tak nie może być i trzeba coś zrobić, żeby auto na zimę też było praktyczne. W ten oto sposób zapadła decyzja o zakupie zawieszenia gwintowanego.

Kiedy już z zewnątrz wszystko było dopracowane, trzeba było coś zrobić ze środkiem. Z fabryki auto wyjechało w bardzo bogatym jak na tamte czasy wyposażeniem, można śmiało powiedzieć że jest to pełna opcja. Miała również skórzaną tapicerkę, ale koloru czarnego. Auto też było ciemne i trochę za dużo było tej czerni... Zdecydowałem o zmianie tapicerki na beżową. Zostało wymienione prawie wszystko, wszystkie plastiki czarne wewnątrz, dywaniki i cała tapicerka na beż. W planach była zmiana foteli z CDX na fotele od wersji sport i już nawet zostały kupione, czekając na wycieczkę do tapicera ale trafiły mi się fotele RECARO które były montowane w Vectrze tylko i wyłącznie w Anglii w wersji GSI. Fotele zostały obszyte skórą w kolorze reszty tapicerki i przyznam że jestem z nich bardzo zadowolony.

Kiedy samochód zewnętrznie wyglądałał tak jak chciałem, to wypadało pogrzebać w silniku, bo jak już wygląda na szybką, to niech też jeździ szybko. Oczywiście jak to bywa z autami używanymi, po paru miesiącach padła uszczelka pod głowicą i trzeba było silnik doprowadzić do należytego stanu i potem dopiero modzić. Na pierwszy ogień zostały wymienione wałki rozrządu, na wałki od silnika 3,0 V6 z Omegi, regulator ciśnienia paliwa z 3bar na 4 bar, przepustnica na kolektorze dolotowym z MSD. Zmieniona została również podstawa kolektora ssącego, za dawcę znów posłużył silnik z Omegi 3,0 i na takim setupie został zmieniony program w komputerze. Później doszło jeszcze odelżone koło zamachowe z seryjnego 15kg zostało 7,8kg.

Następnie wziąłem się za układ wydechowy, katalizator już zaczął przeszkadzać, więc musiałem mu powiedzieć do widzenia i tak od dwururki do ostatniego tłumika układ ma średnice 2,5”. Został zmieniony filtr powietrza na filtr gąbkowy ITG w obudowie, do tego silikonowe łączniki i przerobiony przepływomierz. Ostatno tez cały kolektor dolotowy został pochromowany i załozone silikonowe niebieskie łaczniki na nim.

Względem seryjnych 170KM i 227Nm auto zyskało 41KM i 21Nm podczas strojenia. Teraz zostało zmienione jeszcze parę gratów i powinno być lepiej ale to się okaże jak tylko zawitam na hamowni. Na ostatnim hamowaniu było 211KM i 248Nm także jak na silnik N/A wydaje mi się to dobrym wynikiem. Ale żeby nie było że spoczęłem na laurach to wzięłem sie mocniej za silnik i został zeswapowany na Y32SE z Omegi
i aktualnie legitymuje sie 213 KM i 308Nm. Podłaczony został ECU MASTER i po zmianie wtrysków bedzie ponownie strojony i wtedy zobaczymy co wyjdzie

Cichy1982

Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6Opel Vectra B 3.2 V6