Duke 001

Vectra A 3.0 X30XE

Chciałem pokrótce opisać auto które zostało stworzone aby nieść radość z jazdy i ogólne zadowolenie .Po tym jak miałem Vectre A 2,5v6 przewinęło się przez moje ręce kilka aut i stwierdziłem ze będzie powrót do Vectry A .Wtedy to po w miarę długich poszukiwaniach znalazłem na niemieckiej stronie egzemplarz który wpadł mi w oko .opel vectra a 3.0Zwykła standardowa Vectra A 2,5 z niedużym przebiegiem i kołpakami 15 calowymi. Z wyposażenia posiadała dwie poduszki powietrzne , abs ,kontrolę trakcji ,centralny zamek z oryginalnym alarmem ,gruby welur ,el.szyby przednie i komputer pokładowy. opel vectra a 3.0Z pomocą kolegi auto przyjechało pod dom i zaczęło się upiększanie. Jedyny pakiet stylistyczny który mi się podoba w tym modelu to zestaw od V2000 więc taki zagościł na moim aucie. Do tego felgi 17” Rondell i auto już jakoś wyglądało.
W międzyczasie udało się zakupić zestaw skórzany z fotelami kubełkowymi który to jest bardzo rzadki w tym modelu.
opel vectra a 3.0 Po zmianach zewnętrznych przyszła ochota na trochę więcej mocy .Zaczęło się wertowanie niemieckich stron i opisów.opel vectra a 3.0Pytania czy się da ,co z czym itp. Ale jak się nie spróbuje to się nie dowie .W tamtym okresie kiedy rozeznawałem się w sprawie nie było jeszcze vectry ani calibry z silnikiem x30xe na pokładzie w Polsce .Dopiero pózniej zaczął się szał na swapowanie tych silników .Tak więc zakupiłem silnik z dobrego zrodła .Do tego wszystkie możliwe uszczelki , zimeringi ,oringi ,rorzad itp. silnik został złożony w garażu i potem na warsztacie zamieniony z 2,5 który siedział w aucie opel vectra a 3.0 .Auto odpaliło od razu .W komputerze sterującym została zmieniona kość z programem na odpowiedni pod zaistniałe zmiany .Tak oto powstała Vectra a 3.0 którą jezdziłem jakiś czas .Po tym znowu zachciało się zmian gdyż dotychczas auto jezdziło na standardowej dla 2,5 skrzyni f25 która ma strasznie długie przełożenia .Skrzynia ta ustąpiła miejsca skrzyni z wersji z silnikiem 2.0 16v czyli skrzyni f20.Po tym jak pewnego razu skończył się trzeci bieg w tej skrzyni została założona skrzynia f20 od wersji 4x4 która to miała jeszcze krótsze przełożenia .opel vectra a 3.0W związku z tym ze skrzynie f20 nie mogły chodzić z kołem zamachowym z silnika 2,5 zostało założone koło zamachowe z wersji 2.0 16v a do tego sprzęgło od pana Radzikowskiego –spiek 4-łapkowy +wzmocniony docisk .Do tego wszystkiego z mijającym czasem został założony układ wydechowy 2,5” ,nadmuch zimnego powietrza prosto ze zderzaka i wkładka k&n zamiast standardowego filtra powietrza .Z wyglądu zagościły dodatkowo lampy angel eyes + zestaw xenon hid .Z tyłu zwykłe lampy ustąpiły miejsca ciemnym oryginalnie lampom Irmschera .Ogólnie auto dostało nowy ciemny image do którego dołączyły czarne felgi 15” i ciemne szyby. Druga faza auta została zakończona i tak auto zmieniło właściciela .opel vectra a 3.0Ja zacząłem projekt VB 3.0 o czym w drugim temacie. Potem jeszcze raz zmieniło właścicielaopel vectra a 3.0 i następnie odkupiłem swoją Vectre aby dokończyć zaczętą drugą odsłonę auta .Samochód wrócił z założoną skrzynią d16 z Lanosa której to przełożenia odpowiadały jeszcze bardzie szybkiemu przyspieszaniu .Do tego felgi obute w opony toyo r888 czyli slick drogowy co by lepiej trzymać się asfaltu przy dość szybkich startach ,pod maską zagościła rozpórka kielichów żeby auto nie rozjechało się na boki .W rękach poprzedniego właściciela zostały sprawdzone w Geko parametry auta i wyszło 201,8 ps i 292,1 nm .Wynik zadowalający .opel vectra a 3.0Do tego za bardzo nie było jak dołożyć mocy żeby jeszcze zmobilizować auto to szybszego sprintu .opel vectra a 3.0Z założenia odpadały bowiem suszarki i inne tego typu urządzenia .Stąd pomysł o kuracji odchudzającej. I tak z 1260 kg owocna dieta dała możliwość zejścia do 1080 kg co znacznie poprawiło czasy auta na 400m.najlepszy czas jaki uzyskałem tym autem to 14,70 et + rt. Czas na g-techu od 0-96 to 5,68.biorąc pod uwagę ze jest to tylko stara vectra a myślę ze wynik całkiem zadowalający .Podczas kuracji kilogramowej zostały usunięte tapicerki ,poduszki powietrzne ,opel vectra a 3.0zwykłe fotele ustąpiły kubełkom, maska przednia przyleciała za pomocą kolegi Petra z Czech ,klapa odchudzona do płatu blachy ,brak kanapy i podnośników szyb tylnych oraz wszystkich zbędnych gratów . Po tym jak nacieszyłem się tym co to auto potrafiło znowu Vectra zmieniła właściciela zostając w klubie VU w rękach które o nie dbają i nadal szukają mocy.aktualnie auto powróciło wyposażeniowo do obecności kanapy i innych potrzebnych do jazdy codziennej przedmiotów. Został założony kolektor ssący od omegi z silnikiem x30xe. Zostalo ponownie zestroić auto i zobaczyć co aktualnie potrafi.

Duke