Wymiana amortyzatorów i sprężyn w Vectrze A

 

Prace oczywiście zaczynamy od poluzowania śrub kół.

Podnosimy samochód najlepiej podnieść obie strony od razu będzie nam łatwiej jeśli niema dwóch podnośników to jednym tez da radę.

 

 

Na początek po ściągnięciu koła najlepiej spryskać wszystkie śruby, które będziemy odkręcać WD40 

Środek niezastąpiony

 

Rozłączamy drążek kierowniczy klucz „18”

Wedle uznania można odkręcić czujnik ABS, jeśli takowy jest lub po prostu go rozłączyć na wtyczce, jeśli decydujemy się na odkręcenie niezbędny będzie klucz „inbusowy”

 

 

 

Dalej odkręcamy łącznik stabilizatora klucz „13”

 

 

Ściągamy zabezpieczenie i odkręcamy śrubę łącznika wahacza klucz „18” płaski, wahacz najlepiej wypiąć breszka po prostu zapierając o śrubę

 

 

Odkręcamy zaciski hamulcowe są przykręcone na dwie śruby inbusowe najlepiej użyć inbusa i kawałek rurki odkręca się bez problemu delikatnie wypychamy klocek ten z tyłu i ściągamy cały zacisk

 

Został nam tylko przegub, ściągamy zabezpieczenie z gumy przegubu i rozpinamy przegub rozginając zabezpieczenie wewnątrz

 

 

Kolumna już prawie uwolniona

 

Odkręcamy od góry przy kielichu należy złapać amortyzator odpowiednim kluczem oraz odkręcić nakrętkę kluczem „24”

 

 

No i mamy kolumnę na wierzchu

 

 

Następną czynnością jest nałożenie ściągaczy na starą sprężynę trzeba to zrobić w miarę dokładnie aby nam sprężyna nie strzeliła w trakcie rozkręcania. Ściągamy do momentu aż sprężyna będzie luźna, odkręcamy następną nakrętkę od góry także klucz „24” i także trzeba złapać amortyzator od góry inaczej będzie nam się gwint kręcić

 

 

Ściągamy kapturek łożysko i docisk sprężynę ściągamy razem ze ściągaczami

 

Jeśli kupiliśmy nowe amorki to w zestawie dostajemy mową śrubę mocującą Amor do kolumny, jeśli takowej śruby nie posiadamy to trzeba delikatnie odkręcić starą my użyliśmy do tego celu „Francuza”

 

 

Wyciągamy stary amorek wkładamy nowy i dokręcamy śrubę…..

 Całą resztę robimy analogicznie do rozbierania

 

Tak wygląda kompletna kolumna uzbrojona w nowe springi i amorek

Co by nie było ojciec też pracuje i to bardzo ciężko

 

Kolumna już w aucie

 

 

Porównanie sprężyn:

 

 

No i gotowe

Coś trzeba było przekąsić

 

Copyright ® by Pawka & Sygidus ©


Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński