Trzy pierwsze zdjęcia przedstawiają cały aparat zapłonowy zdemontowany z silnika.
Należy pamiętać aby przy demontażu aparatu zaznaczyć sobie punkty, celem uniknięcia przestawienia zapłonu!


Należy także zapamiętać ustawienie palca, aby później można było włożyć aparat zapłonowy w tę samą kryzę wałka rozrządu.

Rysunki 5, 6 oraz 7 przedstawiają element, który najczęściej "pada" w aparacie zapłonowym, tj. moduł mocy (potocznie zwany modułem zapłonowym). Pierwsze objawy awarii tegoż modułu to skoki obrotomierza nawet do 5000 obr. podczas rozruchu silnika - silnik nie pracuje na takich obrotach, ale moduł podaje przekłamany sygnał. Na zdjęciach pokazany jest także silikon, który należy nałożyć na metalową część modułu.

Rysunki 8 oraz 9 przedstawiają kolejny bardzo ważny element aparatu, tj. czujnik indukcyjny.
Jest to zwykła cewka o oporności ok. 820 ohmów.

Rozbieranie aparatu zapłonowego:
Aby wyciągnąć moduł należy odkręcić dwie śrubki kluczem 5,5 i wyciągnąć wtyczki. Problem pojawia się, kiedy z powodu wieku auta wtyczki rozpadną się - trzeba wtedy opisać przewody, które dochodzą do modułu. Oto ich opis:

Wyciągnięcie czujnika indukcyjnego nie jest już takie proste, jako że konieczne jest rozebranie całego aparatu zapłonowego na części.
Najpierw nalezy od strony wałka wyciągnąć pierścień, który jest zablokowany bolcem (trzeba się z nim trochę namęczyć - przydać się może młotek i szpikulec).

Możemy wtedy wyjąć ośkę:

I w ten sposób możemy dostać się do cewki. Jeżeli mamy samą cewkę, to na tym kończą się nasze problemy związane z dalszym demontażem. Jeżeli natomiast mamy kompletną cewkę z obudową i magnesem, musimy ściągnąć starą obudowę.
W tym celu najpierw musimy ściągnąć zawleczkę:


Ze składaniem nie powinno być żadnego problemu - należy tylko uważać, jako że wszystko to jest dość delikatne.
A tak wygląda aparat zapłonowy po złożeniu:

..::ZyniO::..

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński