dodano: 17 czerwca 2004

 

 

Jeśli nie wszystkie elementy naszego TID'a świecą jak należy, to niestety zaczęła się nam odklejać folia łącząca wyświetlacz z płytką.

 Uwaga!! przed powyższymi czynnościami odłączamy auto od akumulatora

  1. Trzeba wyjąć deskę z naszego wehikułu.

  2. Odpinamy kostkę od wyświetlacza. (zwalniamy zacisk pociągając go, wtedy kostka wychodzi). Kiedy już mamy zegary na wierzchu to możemy odkręcić śrubki, za pomocą których przykręcony jest wyświetlacz do deski. U mnie był przykręcony na dwie śrubki po rogach (gwiazdki).

  1. Kiedy mamy już go na wierzchu musimy zdjąć osłonę z tyłu wyświetlacza.

(trzyma się na zaczepach)

 

  1. Kiedy poradziliśmy sobie już z osłoną to będzie na nas czekać operacja przy użyciu lutownicy. Wylutowujemy zaznaczone miejsca jednocześnie odpinając zatrzaski, które trzymają blaszki dochodzące do przycisków na desce.

Zaznaczony tranzystor odpowiada za świecenie wyświetlacza po przekręceniu stacyjki. Jeśli wyświetlacz świeci tylko po włączeniu świateł to padł właśnie ten tranzystor.

 

 

5. Kiedy już wylutujemy te blaszki to możemy wyjąć płytkę razem z folią i wyświetlaczem. Musimy uważać na to aby nie oderwać całkiem folii od wyświetlacza. Wiec wyjmujmy delikatnie. Tak wygląda sam wyświetlacz z folią i płytką.

 

 

6. Elementem którym będziemy się zajmować jest biały plasik. W miejscu gdzie jest rowek na gumkę nakładamy kleju z pistoletu. (można użyć czegoś innego, jakiejś gąbki lub innego w miarę miękkiego materiału). Dzięki temu gumka pójdzie wyżej i dociśnie bardziej folię. Jeśli nałożymy więcej kleju to możemy całkiem wyjąć tą gumkę. Możemy również nałożyć kleju od strony płytki.

 

7. Jeśli mamy zabrudzone luty to możemy je wyczyścić. U siebie ich nie czyściłem i uważam to za zbędne i ryzykowne bo można w ten sposób przypalić folie, lub zlutować kilka ścieżek.

8. Po tych operacjach możemy zacząć składać nasz wyświetlacz. Jeśli złożymy go to musimy koniecznie sprawdzić czy wszystkie elementy świecą. Jeśli nie to należy podłożyć więcej kleju.

 Mam nadzieję, że to chociaż w małej części pomoże Wam ze zmaganiem się z tym dość częstym problemem w VB.

Niestety nie posiadam cyfraka więc zdjęcia zostały zapożyczone w witryny: http://www.vectra-sport.com/How_To/TID%20repair.htm

 

UWAGA!! podczas naprawy wyświetlacza lutownicą, istnieje możliwość przypalenia folii co może prowadzić do całkowitego jego uszkodzenia! 

opracował Tomek_F

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński