Montaż short-shiftera Vectra A
 

 

Witam.
Chciałem podzielić się informacją jak zmienić zwykły krzyżak na wykonany przeze mnie Short-shifter.
Co do działania i sensu zmiany nie bede się wypowiadał; bo jest parę różnych opinii.
Ja na tym jeżdże i nie narzekam. Dodam, że pozbyłem się brzęczenia lewarka.
 
Najpierw czynności w komorze silnika.
Ściągamy pręcik.


shifter

i rozkręcamy/albo wyciągamy zawleczkę z wodzika od skrzyni, tam gdzie jest "2" na rysunku.


 shifter

Mastępnie wchodzimy pod auto, aby odłączyć krzyżak od lewarka w miejscu oznaczonym "1",
jest on tam zaczepiony na takich segerach.


shifter

Dla robiących to po raz pierwszy, proponuje odkręcić całą łape od skrzyni (tam gdzie kółeczka) gdyż są problemy z wyciągnięciem tego pręta i trzeba go wybijać od dołu.


shifter


shifter

I miejsce wybicia.


shifter

Tak wygląda zdemontowany ss.


shifter


shifter

Ściągamy wodzik od skrzyni, przekładamy wszystkie gumki i plastikowe części, smarujemy gałki.
 
UWAGA!!!
Ponieważ nie miałem oryginalnego wzoru i SS robiłem ze zdjęć, jest konieczna regulacja kluczem, po prostu najpierw trzeba SS zamontować i jakby byly problemy z biegami(nie wchodziły/albo chaczyły) trzeba troche ss przekręcić metodą prób i błędów najlepiej w ten spoisób


shifter
 
Pozostaje na koniec skrócenie pręcika (UWAGA! niektórzy mogą mieć cały plastikowy) ja go skrociłem o ok 8mm,
nie wiem co by bylo jakbym skrócił o więcej, bo po pospawaniu wszystko działało więc nie skracałem więcej


shifter

Pręcik można kupić na złomie ,od dowolnego opla z tych lat produkcji.


by Misior 

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2007


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński