Narzedzia:

- poza normalnym zestawem narzedzi, bedziesz potrzebowal: klucz imbusowy No. 6 oraz klucz plaski 46 - 47(odlewy pompy niestety nie sa idealne)

mozna, rowniez wykonac wlasnorecznie taki "klucz" :)klucz.JPG

Uwagi:

- wymiana pompy wody & paska rozrzadu nie jest niczym skomplikowanym, ale biorac pod uwage ze niewlasciwe, naprezenie moze spowodowac uszkodzenie silnika, czy tez szybkie zuzycie pompy wody, radze robic to z pomoca osoby, ktora robila to juz wczesniej.

Wymontowanie:czesci.JPG

- odlaczyc akumulator od instalacji pojazdu

- wymontowac przeplywomierz powietrza, wyjac filtr powietrza, odkrecic dolna obudowe filtra powietrzabok.JPG

- poluzowac napinacz paska, pompy wspomagania, zdjac paseknapinacz.JPG

- poluzowac alternator, zdjac pasek alternatoraalternato1.JPGalternator.JPG

- odkrecic przewody alternatora, odkrecic gorne i dolne mocowanie alternatora wymontowac alternator

- wymontowac lape mocowania dolnego alternatoralapa.JPG

- zdemontowac pokrywe paska rozrzadupasek.JPG

!!! do `93 r. za napinacz rozrzadu "robi" pompa wody !!!

- jesli wymieniamy wraz z paskiem rozrzadu pompe wody nalezy spuscic plyn chlodzacy

- ustawic na znaki kola rozrzadu znaki.JPGoraz kolo walu korbowegoustawienie2.jpg

przez krecenie walem korbowym w kierunku ruchu wskazowek zegarakolo.JPG

- poluzowac 3 sruby imbusowe mocujace pompe wody do bloku silnikapompa2.JPGpompa3.JPG

- od strony wymontowanego alternatora wloshyc klucz i obrocic w dol pompe wody, spowoduje to poluzowanie paska rozrzaduregulacja.JPG

- zdjac pasek rozrzadu

- wymontowac pompe wodypompa1.JPGpompa.JPG

Zamontowanie:

- przed zamontowanie nowej pompy, powlec lekko specjalnym smarem powierzchnie styku z blokiem silnika

- wlozyc pompe w blok silnika i lekko dokrecic

- zalorzyc pasek rozrzadu

- obracajac kluczem pompe w gore zwiekszamy naciag paska w dol - odwrotnie

- naciag w srodkowej czesci paska mierzony miedzy kolem rozrzadu a pompa wody powinien wynoscic okolo 1cm przy dosc mocnym nacisnieciu

- dokrecic pompe wody

- wykonac pelen obrot walu korbowego sprawdzic ponownie naciag paska rozrzadu

- zamontowac i podlaczyc alternator, pokrywe paska rozrzadu, obudowe filtra, przeplywomierz powietrza, zalac swierzym plynem (jesli byla wymieniana pompa wody) podlaczyc akumulator

Uwagi koncowe:

- jesli po rozgrzaniu silnika spod maski bedzie wydobywal sie nieprzyjemny jek, swiadczy to o zbyt mocnym naciagnieciu paska rozrzadu, i jesli tego nie poprawimy, nasza pompa wody polegnie w krotkim czasie!

- przed ustawieniem na znaki rozrzadu nie zapinac zadnego z biegow, zaciagnac hamulec reczny, przestawienie w trakcie roboty w wersji lajtowej spowoduje unieruchomienie silnika, w wersji hard skrzywienie zaworow, hard core edyszyn przedziurawienie dna tloka-ow przez zawory :(, zbyt slabe naciagniecie paska spowoduje przeskoczenie nawet o kilka zebow i podobne zjawiska.

Koszty:

pasek - 75zl

pompa wody - 100zl

plyn chlodzacy 38zl

* ceny moga sie roznic w innych czesciach kraju

koszt wymiany paska i pompy w warsztacie to 70-90zl

 

eD`y factory `04

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński