UWAGA !! jeśli stosujemy wyważanie/doważanie kół na samochodzie musimy pamiętać o oznaczeniu położenia kół względem piasty przed ich demontażem

Przed rozpoczęciem regulacji należy przejechać się z zaciągniętym hamulcem ręcznym, nie rozpędzać zbyt mocno fury przy tym, ma to na celu usuniecie syfu i korozji znajdującej się na szczekach i tarczach.

1. Jeśli mamy taka możliwość najlepiej jest podnieść cały tył tak aby oba koła były uniesione, pozwoli to na w miarę dokładne ustawienie podobnej siły hamowania na obu kołach

2. Zdjąć koła i ustawić "piąty" otwór (bez gwintu, większy od pozostałych 4 mocujących felgę) na wprost regulatora szczek (niezbędna pomoc lampy ;)). W Vectrze z napędem kół przednich regulator znajduje się na dole, w samochodach z napędem 4x4 na górze.

 

3. Wprowadzić w otwór plaski wkrętak i obrócić w dół mosiężną nakrętkę regulatora aby szczeki doszły do powierzchni bębna tak aby tarcza nie dala się obrócić.

UWAGA!! przed rozpoczęciem regulacji należy sprawdzić po której stronie znajduje się tulejka w regulatora prawidłowo założony regulator powinien mieć tulejkę z prawej strony, może być sytuacja ze podczas wymiany szczek został założony odwrotnie, wtedy należy wkrętakiem podważać w gore nakrętkę regulatora.

.....niestety u mnie ktoś założył go odwrotnie:((......

 

4. Następnie należy cofnąć lekko nakrętkę tak aby tarcza się obracała.

5. Zaciągnąć dzwignie hamulca ręcznego na 3-4 ząbek, i dokręcić nakrętkę regulacji naciągu skoku dzwigni (na tylnej belce) tak aby koło zaczęło hamować. Regulacje starać się tak przeprowadzić aby koła hamowały z taka sama silą.

.......po tak przeprowadzonej regulacji nie mam żadnych szans na to aby ruszyć z zaciągniętym hamulcem ręcznym na 7 ząbku ......przednie koła się obracają w miejscu a tył ani drgnie ;)))

Co do hebli bębnowych .......

w Vectrach 1.4, 1.6, 1.8 hamulec awaryjny/ręczny i hamulec roboczy/podstawowy to jedno ...szczęki hamulca ustawiają się samoczynnie dzięki samoregulatorom i siłownikom. Regulacja jest konieczna wtedy, gdy na przykład wymienialiśmy szczeki na nowe, wymieniany był siłownik/cylinderek ham.

- unieść tył do góry, najlepiej obie strony na raz

- sprawdzić czy ręczny daje się zaciągać bez oporów i zacięć, jeśli nie?! trzeba przyjrzeć się lince i w razie konieczności wymienić na nową.

- od wewnętrznej strony patrząc na bębny powinny znajdować się po obu stronach korki/zaślepki na tarczach/osłonach "przeciw kurzowych" ....wyjąc i oświetlić lampą otwór, końcówka dzwigni hamulca powinna się stykać ze szczeka.

- zaciągnąć dzwignie na czwarty "ząbek" i dokręcić nakrętkę na zaczepie linki, z taka siła aby koła obracały się z trudem. następnie raz jeszcze przez otwory kontrolne sprawdzić, czy końce dżwigienek stykają się z występami szczek w obu kołach.

Prawidłowo wykonana regulacja:

- dzwignia ręcznego daje zaciągnąć się do 8 "ząbka".....jednak na "spuszczonym" ręcznym nie powinny ocierać o powierzchnie robocza bębnów.

....milej zabawy;)

 eD

 

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk Pieściński