Wymiana piasty tylnego koła Vectra A


Postaram się opisać jak wygląda zmiana piasty z tyłu w VA C20NE.


Więc na samym początku zdejmujemy koło i mamy o to taki widok.



Następnie musimy wybić gwoździe czy jak kto woli bolce zabezpieczające klocki hamulcowe w zaciskach.








Następnie śrubokrętem wciskamy tłoczek od zacisku i demontujemy klocki hamulcowe.







I po tym zabiegu zostaje nam sam zacisk hamulcowy który musimy odkręcić.












Mając zacisk odkręcony podwieszamy go na jakimś drucie tak żeby rurka hamulcowa nie pękła czy się zagięła.













Następnie odkręcamy tarczo-bęben i opukujemy go delikatnie młotkiem żeby lżej nam zszedł ze szczęk w środku.









Po zdjęciu tarczo-bębna mamy szczęki hamulcowe na widoku i piastę którą chcemy wymienić.





Teraz musimy wejść do kanału odłączyć czujnik od ABS-u i odkręcić 4 nakrętki od piasty oraz wyczepić linkę od hamulca ręcznego i sprężynę.

















Mając odkręconą piastę demontujemy ją całkowicie z zawieszenia razem z tarczą kotwiczną.




Następnie kładziemy sobie całość na stole lub wkręcamy w imadło i czyścimy z rdzy a jakby nie chciało puścić to WD-40 do pomocy.








Żeby wybić piastę z tarczy użyć można małego dorniczka,uderzyć przez śruby i piasta wyjdzie.




Zostanie nam tylko tarcza kotwiczna i montaż piasty robimy w odwrotnej kolejności.



Mam nadzieję że komuś się przyda ta porada metodą garażową bo zdaję sobie sprawę że nie każdy ma warunki :)

Pozdrawiam Kruczek.



Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć




  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński