UWAGA: Przy wykonywaniu czynności należy zachować szczególna ostrożność z daleka od otwartych źródeł ognia.

NIE PALIĆ!!!

  Czyszczenie parownika jest prostą zasadniczo czynnością i każdy może ja wykonać gdyz nie są potrzebne żadne specjalne narzędzia.

  Przed przystąpieniem do działania należy odciąć dopływ gazu za pomocą zaworu zamykającego do przewodów, którymi gaz doprowadzany jest z butli do silnika. Zawór odcinający (zamykający) jest przy butli i należy go starannie zakręcić.

  Teraz możemy przystąpić do pracy przy parowniku. 

Na początku należy odpiąć wszystkie kable elektryczne, które są przyłączone do parownika jednocześnie zapamiętując (lub opisać sobie schemat) schemat podłączenia z parownikiem.

  Teraz przystępujemy do odkręcania filtra gazu. Filtr odkręcamy powoli aby dać upust gazu znajdującego się jeszcze w przewodach.

  Kolejną czynnością jest odkręcenie przewodów gumowych doprowadzających do parownika gaz i przewody doprowadzające ciecz chłodzącą. Przewody układu chłodzenia zabezpieczyć aby nie nastąpiło ubywanie cieczy. Trochę cieczy może się wydostać z przewodu jednak mi się udało to zrobić bez uronienia kropli J.

  Odkręcamy korek spustowy parownika (jest to korek z tworzywa sztucznego).

Kiedy już wszystkie przewody mamy odkręcone przystępujemy do odkręcenia parownika od ucha mocującego ten parownik a aucie.

  Parownik na stole :)

Kiedy parownik mamy na stole przystępujemy do odkręcania za pomocą śrubokręta krzyżowego przedniej pokrywy parownika. Luzujemy wszystkie śruby a następnie odkręcamy od korpusu. Po odkręceniu lekko podważyć pokrywę parownika płaskim śrubokrętem w celu zdjęcia go z korpusu. Ukarze się nam membrana, która także wyciągamy delikatnie z korpusu. Następnie odkręcamy tylna pokrywę w taki sam sposób jak przednią i wyciągamy delikatnie kolejna membranę. Dodatkowo jeszcze odkręcamy "języczek" regulujący dawkę gazu (poruszający membraną).

Przeprowadzamy kontrole wizualna stanu membrany (nie powinno być pęknięć).

Kiedy parownik mamy w detalach przystępujemy do czyszczenia podzespołów. Czyszczenie polega na myciu poszczególnych detali rozpuszczalnikiem NITRO przy użyciu pędzelka aby usunąć osad i maź. Czynność wykonujemy bardzo starannie. Po umyciu detali przystępujemy do dokładnego ich wytarcia do sucha w celu dokładnego usunięcia rozpuszczalnika.

Po dokładnym czyszczeniu przystępujemy do składania detali parownika i montażu go w aucie w kolejności odwrotnej jak przy demontażu.

Po zamontowaniu parownika oraz wszystkich węży gumowych i przewodów elektrycznych odkręcić zawór przy butli w celu puszczenia gazu w układ. Sprawdzić czy gaz się nie ulatnia (słuch, węch).

Uruchomić auto i niech pochodzi trochę a następnie przełączyć na gaz. Auto po przełączeniu na gaz może na początku nierówno pracować.

  Dokonujemy sprawdzenia ilości obrotów przy zasilaniu gazem na biegu jałowym, ewentualnie regulujemy. Pokrętło regulujące jest bardzo czułe wiec należy się uzbroić w cierpliwość. Po wyregulowaniu obrotów sprawdzić regulację kilka razy.

  Jeżeli wszystko gra to można śmigać

  UWAGA: W parowniku na dole znajduje się korek spustowy z tworzywa sztucznego. Korek ten należy odkręcać co 1000km (jeżeli się robi mało kilometrów) lub po przejechaniu około 3000km (jeżeli się dużo jeździ). Odkręcenie korka ma na celu usunięcie zanieczyszczeń gromadzących się w parowniku. Korek odkręcać przy ciepłym parowniku.

 

POWODZENIA

 

Leszek/Liefie

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński