Montaż MIDa
 

 

Założenia - Mid miał zostać tak zamontowany aby wtyczka Tida została nietknięta (tak na wypadek gyby zaszła potrzeba powrotu do orginału)

 

Elementy:

Opel Vectra B '98 1,6 16v z zamontowanym Tidem 26pinowym
Mid 32pinowy
Wtyczka 32pinowa
Manetka ze sterowaniem 

Lutownica, cyna, kwas
Kilka metrów przewodu o przekroju 0,5mm^2
Złączki do łączenia kabli bez ich rozcinania

mid1


mid2



Czynności montażowe:

1. rozebranie konsoli i wyjęcie zegarów  (jest już o tym porada więc nie będę się rozpisywał)

2.wyjęcie części właściwej wtyczek z obudów (zdjęcie żółtego/szarego plastiku aby widać było który kabel wychodzi z którego pinu)

mid3

3. Zlutowanie przewodów z pinów 13, 17,19,20,22 szarej kostki w jedną całość (eliminacja błędów czujników)

mid4

 

4. Rozpoczęcie łączenia nowej wtyczki do starej, za pomocą złączek, zgodnie z rozpiską (patrz dół strony)

mid5


mid6


mid7

 

4.1.  Podpięcie się pod piny 1 i 3 licznika najłatwiej zrealizować wyjmując złącze (mocowane jest na 2 zatrzaskach widocznych po bokach) i wpinając się z tyłu.


mid8

mid9

Piny licznika numerowane są od prawego górnego rogu (na fotce widać wpięcie w pin3 )

 

 

4.2. Podpięcie się pod sygnał z ECU najlepiej zrealizować wpinając się w czarno brązowy przewód w złączu X7 widocznym na poniższych fotkach:

mid10


mid11

Przejścia do kabiny można dokonać albo w okolicy pompy hamulcowej (wychodzimy za bezpiecznikami), lub przez podszybie obok komputera (wychodzimy za schowkiem).

 

4.3. Podpięcie manetki:

Pin 23 MIDa - przycisk RESET - w manetce biały
Pin 24 Mida - przycisk FUNCTION - w manetce czerwony

brązowy manetki masa

mid12

4.4. Podpięcie CHECK'a:

Pin 15 MIDa - wyłącznik stopu przewód żółto/czarny
Pin 16 MIDa - wyłącznik stopu przewód czarny

 

Ale jeśli nie chcemy za każdym razem deptać hamulca celem zgaszenia checka to wystarczy oba piny podpiąć po +12V np. Pin 5 (czerwony przewód)

 

5. Test czy wszystko działa, czy działają przyciski itp

 

6. Podjechanie na techa celem wgrania odpowiedniego kodu celem eliminacji przekłamań i ew zmianie jednostek/języka.

mid13

 

Rozpiska połączeń kostek:

[z lewej złącze 32 - z prawej 26]

01 -> 02 z żółtej wtyczki
02 -> 03 z żółtej
03 -> 04 z żółtej
04 -> 05 z żółtej
05 -> 01 z żółtej
06 -> pin 3 z licznika
07 -> 07 z żółtej
08 -> 08 z żółtej
09 -> 09 z żółtej
10 -> 10 z żółtej
11 -> 11 z żółtej
12 -> 12 z żółtej
13 -> masa
14 -> 14 z żółtej
15 -> +12V   (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -> +12V   (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -> masa
18 -> pusty
19 -> masa
20 -> masa
21 -> pusty
22 -> masa
23 -> przycisk RESET
24 -> przycisk FUNCTION
25 -> pusty
26 -> pin 1 z licznika
27 -> sygnał zużycia paliwa z ECU
28 -> pusty
29 -> pusty
30 -> pusty
31 -> pusty
32 -> pusty

 

Nomad & Krakus

 


Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński