Po pierwsze i najważniejsze należy sprawdzić czy nie jest już zainstalowana żółta kostka w instalacji elektrycznej. Znajduje się ona za zegarkiem lub trochę poniżej niego. Oraz impulsator w zegarach.

W Vectrach bardzo rzadko znajdziemy kostke, okablowanie od przycisku do BC.                                                                    Częściej znajdziemy impulsator.                                                                                                                                                   W Calibrach są przypadki, ale rzadko że nie ma kostki i okablowania od przycisku do BC. 

 

Jeśli kostka i impulsator znajduje się w naszym samochodzie to połowa sukcesu. Jeśli nie to mamy trochę więcej pracy.
Podłączenie komputera pokładowego (BC), polega na zainstalowaniu go w miejscu zegarka i dokonaniu wszelkich podłączeń zgodnie ze schematem na dole strony. 

Wejścia w tablicy zegarów znajdują się w 16 pinowym złączu. W przypadku braku impulsatora i ścieżki doprowadzającej zasilanie do niego, podpinamy się bezpośrednio do niego.

 

 

Podłączenia dokonujemy także w złączu 6 pinowym (kostka widoczna na zdjęciu) koło ECU (pin 6 BC pod pin 6 złącza i pin 24 BC po pin 5 złącza) w przypadku C20NE i C20XE.Sa tam puste miejsca, można wsunąć nowe przewody w otwory.

W przypadku C16NZ, C18NZ, i X16SZ schemat mówi o jednym pinie. Postepujemy jednak  jak w silnikach wyżej.

 

W przypadku braku impulsatora potrzebny nam będzie nowy, widac go na zdjęciu.Można stosować impulsatory z każdej Vectry, Calibry, Astry i Omegi A.

 

W przypadku braku impulsatora seryjnie, nalezy zrobić tarcze która poda fotodiodzie w impulsatorze sygnały.

Tak wygląda tarcza wewnątrz bez znaków dla impulsatora.

 

A tak wygląda wykonana tarcza dla impulsatora. Wykonujemy ja naklejając srebrną błyszczącą naklejkę. I malujemy równej szerokości pola czarne, pozostawiając miedzy nimi równej szerokości pola srebrne.(8 pól srebrnych i 8 pól czarnych)

 

Podłączenia: pin środkowy to sygnał do pinu 21 w BC.Pin z prawej strony to + z bezp. np. 22  Pin z lewej to masa.Dokonujemy ich w przypadku braku fabrycznego zasilania dla impulsatora w zegarach.

 

Wycinamy miejsce pod przycisk zostawiając część materiału aby przycisk nie miał zbyt dużego luzu i nie wpadał do wewnątrz. 

 

Rozmieszczenie pinów w żółtej kostce. 

Wyjaśnienie.

ECU pin 32 to 5 pin w kostce obok ECU ze zdjęcia powyżej, oraz ECU pin 37 to  6 pin w kostce obok ECU ze zdjęcia powyżej.

ALDL D - pin 9 i ALDL - pin 10 -  to piny w kostce złącza diagnostycznego pod maska gdzie zczytujemy błędy silnika.Można pominąć ta operacje jeśli nie mamy zamiaru programować pamięci BC urządzeniem TECH.

 

Pomocniczy schemat przebiegu przewodów od przycisku do żółtej kostki.

 

 

opracował Czowa

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk Pieściński