Skracając drążek starałem się zachować dotychczasowy sposób włączania wstecznego.

Prace rozpoczynamy od demontażu osłony lewarka skrzyni biegów potocznie zwanego mieszkiem.

 

Następnie zdejmujemy gałkę, oraz zdejmujemy mechanizm umożliwiający włączanie biegu wstecznego (dwa plastiki: biały i czarny).

 Przed samym zdjęciem tych plastików warto zaznaczyć, dokąd one sięgają inaczej mówiąc ile centymetrów pręta wystaje.

Mając już zdjęte plastiki

 

rozłączamy jeden od drugiego i przystępujemy do prac ręcznych :)                  

Wiertłem 8mm nawiercamy dwa otwory obok siebie i pilnikiem robimy owalny otwór, 

 

odcinamy niepotrzebne, fabryczne otwory, w których wcześniej był zamocowany biały plastik.

Oczywiście owalne otwory robimy po obu stronach.

Mocujemy biały plastik do czarnego ale już w nowe, wywiercone przez nas otwory. Ja dodatkowo odciąłem dwa milimetry białego plastiku, oraz 5mm czarnego w miejscach, które są zaznaczone na fotce strzałkami.

Następnie zakładamy nasze skrócone plastiki na drążek, zaznaczając ponownie ile centymetrów wystaje. Teraz wiemy o ile należy go skrócić. Montujemy wszystko z powrotem i cieszymy się krótszym drążkiem zmiany biegów.

Mnie udało się skrócić drążek o dokładnie 2,5 cm.

 

Opracował Cichy

 

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróć


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński